امضای 10 تفاهم‌نامه همکاری‌های حکوت داری الکترونیک بین وزارت مخابرات و وزارتخانه های دیگر

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

درنشست خبری که به روز دوشنبه 21جدی 1394 در دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب برگزار گردیده بود، به تعداد 10 تفاهمنامه همکاری‌های حکومت داری الکترونیک بین وزارت مخابرات و 9 وزارت خانه و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی به امضا رسید.

محترم احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب که درآغاز این نشست صحبت می نمود، بیان داشت که «مبارزه با فساد اداری بدون استفاده از تکنالوژی معلوماتی و حکومت داری الکترونیک ممکن نیست». وی افزود که «آخرین گزینه جهت مبارزه با فساد اداری روی آوردن به حکومت داری الکترونیک و استفاده از تکنالوژی مدرن می‌باشد».

آقای مسعود اظهارداشت که ما در افغانستان شاهد اداره کهنه هستیم که پاسخگوی نیازمندی‌های جدید نیست. وی تصریح نمود که با پیاده شدن حکومت‌داری الکترونیک، فساداداری و کاغذپرانی که باعث سکتگی درعرضه خدمات گردیده اند از بین رفته و سرعت، شفافیت و کارآیی در ادارات بوجود می‌آید.

محترم عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی طی سخنان خود در این نشست بیان نمود که «با امضای این تفاهمنامه‌ها قرار است تا دوسال آینده 70فیصد کارهای روی کاغذ در ادارات دولتی به شکل الکترونیک درآید.» وی اصافه نمود که تاثیرات استفاده از تکنالوژی در زندگی روزمره و امور حکومت‌داری در عصرحاضر انکار ناپذیراست. به گفته وزیرمخابرات وتکنالوژی معلوماتی با پیاده شدن حکومت‌داری الکترونیک؛ مدیریت زمان عملی میشود، فرصت‌ها و آسیب پذیری‌ها قابل کنترول می‌شوند، مصارف کاهش می‌یابد، در کیفیت وسرعت عرضه خدمات برای مردم بهبودی بخشیده می‌شود، شفافیت و حسابدهی درادارات بوجود می آید.

آقای وحیدی یاد آورشد که در تفاهمنامه‌های که بین وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی و دیگرادارات امروز به امضامی‌رسد مسوولیت های طرفین ذکرگردیده و وزارت مخابرات مسوولیت‌های چون: «مشوره تخنیکی، معیاری ساختن سیستم‌های تخنیکی ادارات، ارایه مشوره در مورد ساده سازی طرزالعمل‌های ادارات، فراهم نموده زمینه آموزش و ارتقای ظرفیت تخنیکی در ادارات، ارایه خدمات پلانگذاری تکنالوژی معلوماتی، مدیریت سیستم‌ها از مرکزملی معلومات و غیره موارد را دارد.»

قابل ذکراست که وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی باهمکاری مالی برنامه انکشافی ایالات متحده امریکا(USAID) 10 تن از متخصصان تکنالوژی معلوماتی را به عنوان مشاور دروزارت‌های( مالیه، امورخارجه، امورداخله، اطلاعات وفرهنگ، معارف، تحصیلات عالی، تجارت و صنایع، زراعت و آبیاری ومالداری، صحت عامه و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی) استخدام نموده است تا در همکاری با وزارت‌های مربوطه و به رهبری هیات رهبری ادارات یاد شده، روند حکومت‌داری الکترونیک را آغاز نمایند.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر