انتخاب پنج طرح برتر فناوری از طرف ریاست ساینس و نوآوری وزارت مخابرات

ashiq_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۶:۰
ساینس او نوښت

نخستین همایش ملی ساینس و نوآوری امروز سه شنبه ۱۰ جدي ۱۳۹۸ با حضور داشت هیات رهبري وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تعدادی از روسای دانشگاه ها و دانشجویان در کابل برگزار شد.
در این نشست رییس مالی و اداری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: وزارت مخابرات در یک و نیم دهه گذشته در قسمت تحقیق توجه و دست آورد خاصی نداشته حال آنکه بحث تحقیق و نوآوری رابطه مستقیم با امنیت مردم دارد.
آقای هدایتی گفت: «ما خرسندیم در بخش تحقیق و نو آوری پروژه ها و پلان های زیادي را زیر دست داریم، تا از این طریق بتوانیم شاهد تحول ساینس و فناوری در جامعه باشیم.»
در این نشست وزیر دولت در امور حقوق بشر , سیما سمر، نیز ساینس و نوآوری را زمینه رشد و تغیرات در زندگی خوانده تاکید کرد که باید زندگی خود را با تکنالوژی همگام سازیم.

mcit

بانو سمر افزود: «از طبابت گرفته تا ساینس و امنیت در جهان این همه نتیجه به کار گیری درست از ساینس و نو آوری است
به باور وی، این ساینس است که ارزش کرامت انسانی را تعریف می کند ، با استفاده سالم از ساینس و تکنالوژي میتوان در تمام ابعاد زندگی بدون برخورد صلیقوی و تعصب آمیز به کار های روزمره رسیدگی کرد.
در پایان این نشست رییس عمومی ساینس و نو آوری وزارت مخابرات گفت:"ساینس و نوآوری یکی از خواسته های مردم افغانستان می باشد نوآوری به گونه که باید در افغانستان می بود تا حالا رشد نکرده است."
او گفت:" ما از طریق این گونه همایش های ملی میخواهیم جوانان را تشویق نمایم که ساینس و نوآوری را الگوی زندگی خود قرار بدهند."
در اخیر برنامه از طرح های محصلين پنجاه دانشگاه خصوصي و دولتي، پنج طرح برتر فناوري انتخاب شده و به طراحان آن جوایز و تقدیر نامه ها نیز اهدا گردید.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۳۸
Background image

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان با رئیس عمومی اداره اترا

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با محترم مولوی سید برات شاه آغا ندیم رئیس عمومی اداره اترا وزارت مخابرات و...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۵
Background image

برگزاری جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به ریاست محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی سرپرست این وزارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۱۰
Background image

ارزیابی فیلترشدن ویب سایت‌های غیر اخلاقی مربوط به شرکت‌های مخابراتی در ولایت کابل

مسدود شدن اپلیکیشن‌های انترنتی غیر اخلاقی و سایت‌های انترنتی غیر اخلاقی شرکت‌های مخابراتی...

بازگشت به خبر