وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ورکشاپ سه روزه را برای کارمندان وزارت صحت عامه در زمینه امنیت سایبری برگزار کرد

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۷ - ۱۳:۲۳
وزارت مخابرات

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که مسئولیت توسعه تکنالوژی در کشور و استفاده امن از آن و همچنین مصؤنیت فضای مجازی را بر عهده دارد، به همین منظور ورکشاپ های آموزشی برای ادارات و وزارتخانه های مختلف کشور راه اندازی نمود که طی آن، به کارمندان بسیاری از وزارتخانه ها و ادارات دولتی در مورد جرایم سایبری، هشدارها و نحوه مصؤن نگه داشتن خود در دنیای دیجیتال معلومات داده شد.

همه می دانند که تکنالوژی معلوماتی علاوه بر توسعه سریع، مزایا و معایبی دارد، اگر از یک طرف بر اساس آن، جهان با هم نزدیکتر شده است، فاصله ها از بین رفته اند، افکار، نظریات، ایمیل های رسمی، روابط و غیره به یک کلیک محدود شده اند، اما از سوی دیگر، مصؤن نگه داشتن معلومات در این فضا، مشکلات در بخش صحت و تاثیر بر محیط زیست نیز می تواند نگرانی هایی را ایجاد کند، برای درک و آگاهی از آن نیاز به بخش متخصص در این قسمت است.

از آنجایی که تهدیدات و خطرات زیادی متوجه هر تکنالوژی می باشد، باید در جهت از بین بردن و یا کاهش این خطرات گام های موثری برداشته شود که با استفاده از آن خطرات و زیان ها را به طور درست مدیریت کرد، به همین دلیل باید به امنیت تکنالوژی توجه خاص صورت گیرد.

امنیت سایبری نقش مهمی در امنیت تکنالوژی در جهان دارد، بنابراین لازم است تا برای ارگان های  مختلف کشور از امکانات، مزایا، تهدیدات و خطرات آن بوسیله راه اندازی برنامه ها، سیمینار ها و ورکشاب های اموزشی در مورد امنیت سایبری آگاهی داده شود.

چون اهداف ریاست امنیت سایبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تحقیق و مبارزه با جرایم سایبری، جلوگیری، کاهش خطرات و آگاهی عمومی به مردم و کارمندان امارتی می باشد، به منظور دستیابی به این هدف، ریاست امنیت سایبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی یک ورکشاپ سه روزه برای کارمندان وزارت صحت عامه را تحت عنوان

(Cyber Security Awareness, How to Protect Our Digital Life) برگزار کرد که طی آن به کارمندان وزارت صحت عامه در مورد تهدیدات سایبری آگاهی عمومی داده شد.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر