ریاست مخابرات وتکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

تاریخ نشر

تاریخ ختم

 

شمارۀ اعلان وظیفه:

A-302

عنوان وظیفه:

ریاست مخابرات وتکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا   

 

تعداد بست:

1

بست:

2

اداره استخدام کننده/ وزارت:

وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی

ریاست:

ریاست مخابرات وتکنالوژی معلوماتی

موقعیت:

ولایت (  پکتیا     )

تاریخ  اعــــــــلان  4/12/1394

تاریخ ختم اعــلان   17/12/1394  

 

 

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

رسالت اساسی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این است تا افغانستان را به یک عضو فعال و سهم گیرنده در جامعه جهانی معلوماتی مبدل سازد، و دیدگاه استراتیژیک وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این است تا: خدمات مخابراتی مقرون به صرفه را در هر ولسوالی و قریه در سرتاسر افغانستان مهیا سازد و این کار را از طریق مارکیت آزاد فراهم نماید، تا همه افغان ها، مردان و زنان، بتوانند از تکنالوژی مخابراتی و معلوماتی استفاده کند، خدمات دولتی و اجتماعی را به اسرع وقت بهبود بخشیده و برای تقویب پروسه بازسازی، افزایش کاریابی، کاهش فقر، حمایت از گروه های محروم و به طور مشخص برای ایجاد یک سکتور خصوصی فعال تلاش خواهد نمود.

هدف برنامه CBR:

این بست جزء از بست های برنامه CBR  وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی می باشد. برنامه CBR یک برنامه بسیار مهم و ارزشمند وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی  بوده که هدف کلی آن بالا بردن ظرفیت کاری وزارت از طریق اصلاحات تشکیلاتی و برنامه های ارتقاء ظرفیت می باشد.

اشخاصی که از طریق برنامه CBR استخدام می گردند، باید از ظرفیت فوق العاده ای کاری برخوردار بوده تا در روند اصلاحات در وزارت همکاری جدی نموده تا وزارت بتواند عرضه خدمات بهتر و موثر را به مردم افغانستان ارایه نماید. شخص استخدام شده دراین بست باید توجه به نتایج کاری داشته و همکاری لازم در بدست آوردن اهداف برنامه CBR در وزارت داشته باشند. اشخاص که بحیث کدر برنامه CBR استخدام می گردند، برنامه های تخصصی ارتقاء ظرفیت برای شان در نظر گرفته شده است.

هدف این وظیفه:

هدف این پست توسعه وپیشرفت خدمات مخابراتی، پستی در سطح ولایات و ولسوالیهای مربوطه مطابق پلان استراتیژیک توسعوی وزارت مخابرات افغانستان میباشد.

مسؤولیت ها:

  1. تهیه وترتیب پلان کاری مطابق پلان سالانه وزارت مخابرات جهت موثریت ومثمریت تطبیق بموقع کارها میباشد.
  2. نظارت وکنترل تخنیکی از فعالیتهای مرتبط به مخابرات، تکنالوژی معلوماتی وخدمات پستی در سطح ولایات جهت سیستم ردیابی/ مدیریت بهتر جهت ارایه خدمات عالی بمردم افغانستان را بعهده دارد؛
  3. حمایت و رسیدگی به شکایات عامه در رابطه به خدمات مخابراتی وتکنالوژی معلوماتی؛
  4. بخاطر ارایه خدمات بهتر پستی، تکنالوژی معلوماتی ومخابرات جلسات منظم را با کارمندان ولایتی برگزار میکند؛
  5. ترتیب پلانهای مالی مطابق بودجه تصویب شده بخاطر رسیدن به اهداف تعیین شده وزارت؛
  6. نظارت تمام فعالیتهای مالی مطابق قانون پرداختیها، محاسبات ومصارف بودجوی بخاطر کنترل بهتراز بودجه سالانه وزارت؛
  7. جمع آوری عواید از سکتورهای مخابراتی به اساس اهداف تعیین شده وزارت مالیه وانتقال آن در حساب وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی به د افغانستان بانک.
  8. تعقیب وجمع آوری عواید به حسابهای دریافتی وگذاشتن آن به حساب بانکی د افغانستان بانک وزارت مخابراتی بخاطر داشتن سیستم شفاف وحسابده وارایه آن بمقامات ذیصلاح؛
  9. نظارت وکنترل شرکتهای که خدمات تکنالوژی معلوماتی ومخابراتی بصورت غیر قانونی ارایه میکند وگزارش آن به اداره اترا؛
  10. تامین میکانیزم ارتباط وهماهنگی با تمام ارگانهای دولتی وغیردولتی بخاطر هماهنگی وتطبیق کارهای بهتر وبموقع؛
  11. تهیه وترتیب گزارش ماهوار، ربعوار وسالانه از اجراآت وبه اساس ضرورت به مقامات ذیصلاح وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی جهت آگاه نگهداشتن آنها از دستاوردهای ولایات؛
  12. مدیریت و اداره نمودن کارمندان تحت اثر غرض حصول اطمینان درمورد کارمندان مؤثر بوده ، مورد تشویق قرارگرفته انکشاف یافته و برای اینکه وظایف شانرا به معیارات مقتضی انجام دهند آموزش دیده اند.
  13. درهماهنگی با ریاست منابع بشری و واحد حمایوی برنامه سی بی آر کمیسیون برای تمام کارمندان تحت اثر ارزیابی اجراآت و کارکردها را مطابق به نیازمندیهای قانون خدمات ملکی و نیازمندیهای خاص پالیسی و طرزالعمل مدیریت اجراات برنامه سی بی ار راه اندازی مینماید.
  14. درصورت لزوم منحیث مربی برای حد اکثر دو اشتراک کننده برنامه انکشاف رهبری سطح متوسط (MMD) و (MIP) عمل نموده حد اقل ماه دوبار بهدف مشوره دهی، رهنمایی و همکاری با ایشان درحل مشکلات جلسه نموده سلوک مثبت را تشویق نموده درحل منازعات میانجی گری کرده اطمینان حاصل نماید که ارزیابی اجراآت صورت گرفته و در تعیین اهداف با ایشان همکاری مینماید.
  15. اجرای سایر وظایف که از طرف مقامات ذیصلاح در مطابقت با اسناد تقنینی مربوطه.

نتایج متوقع:

الی مدت سه ماه بعد از استخدام کارکن استخدام شده باید پلان کاری مفصل را با معیارهای پلانی (SMARTA) و مطابق با اهداف CBRF ومسئولیتهای وظایف طرح کند.

مسؤولیت های راپوردهی:

رییس مخابرات وتکنالوژی معلوماتی ولایات مکلف به ارایه گزارش به معین مالی واداری وزارت میباشد.

  1. شرایط و تجربۀ کاری:
  2. مقتضیات حداقل جهت تطبیق این لایحه بر مبنای ماده(7) و(34)قانون کارکنان خدمات ملکی.
  3. داشتن لیسانس در کمپیوتر ساینس، تکنالوژی معلوماتی، اداره تجارت، ویا حقوق وعلوم سیاسی.
  4. حداقل چهار(4) تجربه کاری مربوط در بخش مدیریت تکنالوژی، تحقیق و مدیریت پروژه
  5. تجربه در بخش مدیریت پروژه ها (مدیریت پروژه های تکنالوژی معلوماتی مزیت است)
  6. دانش تازه ترین سیستم های تکنالوژی معلوماتی و موضوعات مربوط به انکشافات تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی
  7. دانش در باره بازیگران جهانی تکنالوژی معلوماتی و ساحات کسب و کار شان
  8. داشتن درک خوب و روشن از مفهوم نوآوری و زمینه های کاربرد آن
  9. توانایی حل مشکلات به شکل مسلکی و سیستماتیک در محیط زیر فشار
  10. مهارت های خوب ارتباطات و روابط بین الفردی
  11. توانایی تکلم به زبان های ملی (پشتو و دری) و زبان انگلیسی

روش درخواست برای این بست:

علاقه‌مندان واجد شرایط این وظیفه می‌توانند فورم درخواستی موردنیاز را ازغرفه فورم CBR  که در صحن  وزارت مخابرات قرار دارد، اخذ نموده وبعد ازخانه پری،‌ کاپی اسناد فراغت تحصیلی خود را با تائید وزارت تحصیلات عالی و کاپی تذکره تابعیت ومامورین رسمی یک ورق خلص سوانح با نصب فوتووتائید مهرازمرجع کارکردگی خویش، وهم چنان افراد که دارای تجارب کاری در موسسات راجستر شده خصوصی وبین المللی باشند، کارکرد‌ها ونقل قرارداد  با فورم مالیاتی قبلی خویش را بعد از تائید مراجع مربوطه دوباره تــــــسليم نمايند.  

آدرس الکترونیکی منابع بشری (jobs@afghanexperts.gov.af, jobs@mcit.gov.af, hr.directorate@mcit.gov.af, )   درج گردیده است. کاندیدانی که می‌خواهد از طریق ای-میل درخواست دهند، می‌تواند فورم درخواستی  را از صفحه ویب سایت وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی  اخذ و بعد از خانه پری به آدرس‌های فوق ارسال نمایند.  قابل ذکر است که بعد از ختم مدت تعین شده اعلان فورمه‌های در خواستی  توزیع نمی‌گردد.

جهت معلومات بیشتر می‌توانید به شماره تیلفون ( 0754029940)  منشی کمیته در تماس شده و حل مطلب نمائید.