روند توزیع جواز رانندگی هوشمند آغاز شد

ashiq_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۶/۱۲ - ۱۱:۴۶
روند توزیع جواز رانندگی هوشمند آغاز شد

محمد فهیم هاشمی، سرپرست و نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، امروز شنبه، 9 سنبله روند آزمایشی توزیع جواز سیر و رانندگی الکترونیکی را افتتاح کرد.
در مراسم افتتاحیه این روند، علاوه بر سرپرست و نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، یمایاری سرپرست وزارت ترانسپورت، داکتر هادی هدایتی معین اداری و مالی وزارت مخابرات و محمد داوودچکری رییس عمومی ترافیک جاده حضور داشتند.
محمدفهیم هاشمی در این مراسم، آغازاین روند را یک اقدام تاریخی برای مردم افغانستان خواند و گفت که توزیع جواز سیر و رانندگی هوشمند، پس از توزیع تذکره الکترونیکی دومین برنامه مهم این وزارت، در زمینه حکومت داری الکترونیکی به شمار می رود.
به گفته او، الکترونیکی شدن جوازهای سیر و رانندگی، از فساد گسترده در این روند جلوگیری و استفاده از آنها می تواند به حکومت داری الکترونیکی، کمک زیادی کند.
 

Beginning pilot distribution process of electronic driving license

هاشمی، اظهار امیدواری کرد که ادارات دیگر دولتی نیز، در این زمینه اقدام کنند تا کارت حج و ویزای شهروندان نیز الکترونیکی شوند.
یمایاری سرپرست وزارت ترانسپورت نیز در این برنامه گفت که این وزارت سهم خود را در این پروسه انجام داده و علی رغم چالش های موجود، این روند به خوبی به پیش رفته است.
او، آغاز این روند را یک نمونه خوب از همکاری میان ادارات حکومتی دانست و گفت که ادامه این روند با یک تقسیم اوقات مشخص، به پیش خواهد رفت.
آقای یاری، فلسفه مهم الکترونیکی سازی جواز سیر و رانندگی را ازبین بردن فساد و ایجاد سهولت های بیشتر برای شهروندان کشور خواند.
در این برنامه محمد فهیم هاشمی و یمایاری به شکل نمادین، مشخصات شان را ثبت کردند تا جوازهای رانندگی شان به شکل الکترونیکی چاپ و برای شان توزیع شود.
چاپ خانه مرکزی کابل مسوولت چاپ جوازهای رانندگی الکترونیکی را بردوش دارد.

تازه ترین خبر

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۱:۳۱
Background image

اخذ امتحان شمولیت در نوزدهمین دوره آموزشی ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا

در مرکز آموزشی کمپیوتر ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا به منظور شمولیت نوزدهمین دوره آموزشی...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۱۸
Background image

آغاز فعالیت خدمات انترنتی 3G در ولسوالی دای چوپان ولایت زابل

بنابر هدایت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و سعی و تلاش ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت زابل...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۰:۳۱
Background image

بررسی سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در شماری از ولسوالی‌های ولایت پکتیکا

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیکا سایت‌های شرکت مخابراتی سلام در ولسوالی‌های دیلی، اومنی، اورگون و گیان را مورد بررسی...

بازگشت به خبر