عقد قرارداد ایجاد سایت‌های جدید مخابراتی بین ریاست اترا و شرکت مخابراتی افغان تلیکام

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۹/۱۶ - ۱۳:۵
وزارت مخابرات

از مجموع ۴۵۰ سایت مخابراتی دهُمین پروژه اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان برای مناطق دوردست کشور، قرارداد ۲۷۹ سایت آن به ارزش ۲۷ اعشاریه ۵ میلیون افغانی با شرکت مخابراتی افغان تلیکام امضا شد.

این قرار داد طی برنامه خاص در قصر چهار چنار ارگ در حضور جلالتمآب عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا، محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، محترم شیخ نور محمد ثاقب وزیر حج و اوقاف، محترم مولوی نور جلال جلالی معین اداری وزارت امور داخله، محترم الحاج مولوی برات شاه ندیم آغا رییس اداره اترا، محتر انجنیر علی احمد سامند رییس شرکت مخابراتی افغان تلیکام و مقامات تعداد زیاد ادارات به امضاء رسید.

ابتدا محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ضمن خوش آمدید به اشتراک کننده گان در مورد سکتور وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی معلومات مفصل ارائه نمود، محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی خاطر نشان ساخت که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طی دوسال توانسته است  خدماتی مخابراتی چشمگیر در بسیاری از مناطق کشور فراهم کند و تسهیلات زیادی در این زمینه برای شهروندان ایجاد کند.

وی افزود که در سال های گذشته ۹ پروژه توسط اداره تنظیم خدمات مخابراتی تکمیل شده و در تمامی این پروژه ها بیش از ۸۰۰ سایت نصب شده است، اما پس از روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان، این وزارت تنها در پروژه دهم ۴۵۰ سایت مخابراتی را در نظر گرفته است که قرارداد ۲۷۹ سایت آن امروز امضا می شود و کار عملی آن آغاز می گردد.

در این نشست، پیام جلالتمآب ملا محمد حسن آخوند رییس الوزا امارت اسلامی افغانستان، که در مورد ارزش و اهمیت تکنالوژی و مخابرات در عصر کنونی بود، قرائت شد.

در این پیام، جلالتمآب ملا محمد حسن آخوند رییس الوزاء امارت اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از دست آورد ها و ابتکار وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزود: استفاده سالم از تکنالوژی در عصر حاضر می تواند موجب توسعه ملت ها شود.

سپس محترم عبدالسلام حنفی معاون اداری امارت اسلامی افغانستان در سخنانش گفت: که با تطبیق این پروژه نه تنها مناطق دور دست کشور از خدمات مخابراتی و انترنتی بهره مند می شوند، بلکه تعداد زیادی هموطنان ما با آن مشغول کار خواهند شد.

مولوی عبدالسلام حنفی

همچنین، وی افزود که این سایت ها از آن بودجهء ریاست آترا  وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که با فیصدی کم از شبکه های مخابراتی اخذ می گردد تمویل می شوند.

در این نشست که با حضور مقامات عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان برگزار شد، قرارداد متذکره را برای افغانستان مفید خوانده و اقدامات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در توسعه پوشش مخابراتی و رشد تکنالوژی قدردانی بعمل آمد.

امضاء قرارداد

قابل یاد آوری است که با تطبیق این پروژه برای ۳۲۰ ولسوالی ۱۸ ولایت کشور خدمات مخابراتی فراهم می شود و این سایت ها در مناطقی که سال ها از خدمات و سهولت های مخابراتی و انترنتی محروم بودند ایجاد می شوند.

 

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر