عادی شدن فعالیت دوبارهٔ شبکه‌های مخابراتی در ولایات

naweed_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۹/۳۰ - ۱۲:۳۲
فعال سازی دوباره سایت های مخابراتی ولایات

فعالیت شبکه‌های مخابراتی که طی سال‌های اخیر به دلیل مسایل امنیتی و فعال نبودن سایت‌های مربوطه در ولایات مختلف به ویژه ولسوالی‌های دور دست، مختل بود با روی کار آمدن ا.ا.ا و بهبود شرایط امنیتی دوباره ترمیم یا فعال گردیده و به طول ۲۴ ساعت ارائه خدمات می کند که می‌توان به چند مورد آن طور ذیل اشاره نمود:

- فعال‌سازی ۳ پایه آنتن شرکت مخابراتی سلام و یک سایت شرکت مخابراتی MTN در ولایت پروان

- ۵ سایت مخابراتی شبکه سلام در ولایت سرپل

- ۹ سایت مخابراتی شبکه سلام در ولایت پکتیکا

- ۷ سایت مخابراتی شبکه MTN در ولایت سمنگان

- ۳ آنتن شبکه مخابراتی روشن از پروژه نهم تی دی اف، ۳ آنتن مخابراتی از شبکه سلام و یک آنتن شبکه مخابراتی افغان بیسیم در ولایت غور

- افتتاح سایت شرکت مخابراتی افغان بیسیم و عرضه خدمات ولسوالی خروار ولایت لوگر، از سرگیری فعالیت شرکت مخابراتی MTN بعد از چهار سال در ولسوالی ازره این ولایت و فعال‌سازی چندین سایت شرکت سلام در مرکز و ولسوالی های ولایت لوگر که قبلاً نسبت مشکلات امنیتي از طرف شب خاموش بودند.

- فعال‌سازی دوباره سایت‌های بندر شیخ ابونصر فراهی، ولسوالی جوین و اناردره در ولایت فراه که از اثر جنگ‌ها تخریب گردیده بود.

- فعال‌سازی دوباره یکتعداد سایت‌های مخابراتی مناطق محروم در ولایت هرات که در گذشته ناامن بوده و وسایل و تجهیزات این مناطق یا کاملاً تخریب و یا هم در جنگ‌های اخیر به سرقت برده شده بود.

- دوباره فعال ساختن سایت TAK037 شبکه مخابراتی سلام در ولسوالی فرخار ولایت تخار

- فعال‌سازی شبکه‌های مخابراتی شبانه در تمام ولسوالی‌های ولایت فاریاب که قبلاً غیر فعال بود.

- فعال‌سازی سایت‌های ولسوالی‌های دانگام، غازی آباد، ناړۍ، څوکۍ، چپه دره، ماڼوګۍ و سرکاڼو که قبلاً از طرف شب فعالیت نداشتند.

- تمام شبکه‌های مخابراتی در ولسوالی‌های قره باغ، آب بند، خواجه عمری، اندر، مقر و جغتو ولایت غزنی که قبلاً غیرفعال و یا نیمه فعال بودند بصورت مکمل و۲۴ ساعته فعال گردیده است .

سایت های فوق الذکر یا به صورت اندک یا هیچ فعالیت نداشتند اما با تلاش‌های شبانه روزی مسوولان در مرکز و ولایات، فعالیت شان را دوباره آغاز نموده اند.

قابل یادآوری است که لیست شماری زیادی مناطقی که از خدمات مخابراتی و انترنتی محروم مانده اند با وزارت مخابرات شریک شده و در آینده نزدیک به مشکلات باقی‌مانده پرداخته خواهد شد.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر