به تعداد200 تن کارمندان خدمات ملکی از برنامه ارتقای ظرفیت حکومت داری برقی سند فراغت دریافت نمودند

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

به تعداد 200 تن کارمندان خدمات ملکی، طی محفلی که به تاریخ 11میزان 1395 در هوتل کانتننال کابل برگزار گردید، از برنامه چهار ماهه ارتقای ظرفیت حکومت داری الکترونیک که از جانب وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی راه اندازی گردیده بود، سند فراغت بدست آوردند.

محترم احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب که در این محفل اشتراک داشت، از فراغت این عده کارمندان از برنامه حکومت داری الکترونیک اظهار خرسندی نموده و این را یک گام بزرگ در راستای بلند بردن ظرفیت در نهادهای حکومتی و عرضه خدمات خوب برای مردم خواند.

وی، بیان داشت که استفاده از تکنالوژی معلوماتی یک پدیده بزرگ در جهان است و همه کشورها بخاطر عرضه خدمات درست، باکیفیت و باسرعت از آن استفاده می کنند. به بیان وی، کهنه بودن سیستم اداری در افغانستان یک مشکل بزرگ بوده که خدمات به اسرع وقت برای شهروندان پیش کش نمی شود.

آقای مسعود، اضافه نمود که حکومت داری الکترونیک می‌تواند خدمات را باسرعت بلند برای مردم کشور عرضه کند و همچنان پروسه‌های کاری ساده سازد، فساد اداری را کاهش داده و رابطه مردم را با حکومت نزدیک ‌سازد.

 محترم ایمل مرجان معین تکنالوژی معلوماتی وزارت مخابرات طی صحبت خود در این محفل، فراغت این مجموعه از کارمندان دولتی را از برنامه ارتقای ظرفیت حکومت داری الکترونیک یک گام بزرگ و ارزنده خوانده، افزود که برای تطبیق قوانین در عرصه دولت داری نیاز به بلند بردن ظرفیت‌ها است. به گفته وی، کارمندان دولت تا که به حکومت داری الکترونیک بلدیت نداشته باشند در تطبیق آن دچار مشکل می شوند.

آقای مرجان اضافه نمود که ما در نظر داشتیم تا برای 5000 تن در بخشهای تکنالوژ معلوماتی و حکومت داری الکترونیک زمینه آموزش‌های ارتقای ظرفیت را مهیا سازیم. و تا حالا توانسته ایم که حدود 1800 تن را در بخشهای حکومت داری الکترونیک از پروژه‌های بانک جهانی آموزش دهیم که امروز ما شاهد فراغت 200 تن آنان هستیم.

گلالی اکبری که به نماینده‌گی از شورای ملی صحبت می نمود، فراغت این کارمندان را از برنامه ارتقای ظرفیت حکومت داری الکترونیک یک دست آورد خوب و گام ارزنده در راستای عیار سازی پیشرفت و برابری کشور با کشورهای جهان خواند.

محترم رحیل محمد فرملی معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف کشور نیز در سخنانش در این محفل، ارتقای ظرفیت در بخشهای حکومت داری الکترونیک را مهم و با ارزش بیان کرده و از کارکرد وزارت مخابرات در زمینه قدر دانی نمود.

باید یاد آورشد که برنامه‌های ارتقای ظرفیت در بخشهای حکومت داری الکترونیک و تکنالوژی معلوماتی قبل از این نیز با تمویل بانک جهانی از جانب وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور راه اندازی گردیده و تعداد کثیر مردم اعم از سکتور خصوصی و عامه از این برنامه‌ها مستفید شده اند.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر