آمریت تحقیق و نوآوری

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

تاریخ نشر

تاریخ ختم

 

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

رسالت اساسی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این است تا افغانستان را به یک عضو فعال و سهم گیرنده در جامعه جهانی معلوماتی مبدل سازد، و دیدگاه استراتیژیک وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این است تا: خدمات مخابراتی مقرون به صرفه را در هر ولسوالی و قریه در سرتاسر افغانستان مهیا سازد و این کار را از طریق مارکیت آزاد فراهم نماید، تا همه افغان ها، مردان و زنان، بتوانند از تکنالوژی مخابراتی و معلوماتی استفاده کند، خدمات دولتی و اجتماعی را به اسرع وقت بهبود بخشیده و برای تقویب پروسه بازسازی، افزایش کاریابی، کاهش فقر، حمایت از گروه های محروم و به طور مشخص برای ایجاد یک سکتور خصوصی فعال تلاش خواهد نمود.

هدف برنامه CBR:

این بست جزء از بست های برنامه CBR  وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی می باشد. برنامه CBR یک برنامه بسیار مهم و ارزشمند وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی  بوده که هدف کلی آن بالا بردن ظرفیت کاری وزارت از طریق اصلاحات تشکیلاتی و برنامه های ارتقاء ظرفیت می باشد.

اشخاصی که از طریق برنامه CBR استخدام می گردند، باید از ظرفیت فوق العاده ای کاری برخوردار بوده تا در روند اصلاحات در وزارت همکاری جدی نموده تا وزارت بتواند عرضه خدمات بهتر و موثر را به مردم افغانستان ارایه نماید. شخص استخدام شده دراین بست باید توجه به نتایج کاری داشته و همکاری لازم در بدست آوردن اهداف برنامه CBR در وزارت داشته باشند. اشخاص که بحیث کدر برنامه CBR استخدام می گردند، برنامه های تخصصی ارتقاء ظرفیت برای شان در نظر گرفته شده است.

هدف این وظیفه:

هدف این وظیفه آنست تا آمریت تحقیق و توسعه (R&D)، نوآوری و انکشاف صنعتی تکنالوژی معلوماتی را در ریاست تکنالوژی و نوآوری در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به عهده بگیرد. فعالیت های اصلی این آمریت تازه تاسیس شده عبارت اند از: تاسیس اداره تحقیق و توسعه در وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی، که با ارگان های مختلف دولتی، علمی، و سکتور خصوصی کار خواهد کرد تا امکانات گوناگون در بخش تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی را کاوش و پیگیری نمایند که در مطابقت با نیازمندی های جامعه باشند. در عین حال، موظف است تا جهت ترویج مفهموم نوآوری در سطوح مختلف ارگان های دولتی از طریق استفاده از تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی امور را به پیش ببرد. جنبه مهم دیگر این آمریت آنست تا از طریق همکاری های مشترک با سکتور خصوصی و علمی، جهت انکشاف صنعت تکنالوژی معلوماتی به سطح محلی تلاش نماید و با دست آندرکاران و ادارات بین المللی و جهانی ارتباطات برقرار سازد.آمر تحقیق و توسعه، نوآوری و انکشاف صنعتی تکنالوژی معلوماتی مستقیماً به رئیس تکنالوژی و نوآوری راپور خواهد داد.

مسؤولیت ها:

  1. تهیه وترتیب پلان کاری ماهوار، ربعوار وسالانه آمریت تحقیق ونوآوری در مطابقت با پلان و پالیسی ریاست مربوطه.

  2. سهم گیری در شکل گیری و هماهنگ ساختن برنامه ها، و فعالیت ها در تحقیقات صنعتی، تکنالوژی و نوآوری.

  3. تلاش جهت ترویج مفهوم نوآوری در ارگان های دولتی و نقش حیاتی آن در ایجاد حکومتداری موثر

  4. تشکیل، حفظ و توسعه روابط نزدیک بین بخش مربوطه با صنعت ، موسسات تحقیقاتی، و ادارات علمی جهت تشویق وترویج تکنالوژی جدید در داخل ارگان های دولتی و سکتور تکنالوژی معلوماتی

  5. برگزاری برنامه های مختلف تکنالوژی معلوماتی و غیر تکنالوژی، با هدف تسهیل همکاری های تحقیقاتی جهت انکشاف وترویج تکنالوژی جدید در ادارات دولتی وخصوصی.

  6. به منظور ارتقا و تقویت صنعت تکنالوژی معلوماتی در افغانستان ایجاد روابط مستحکم با شرکت ها/سازمان های بین المللی جهت دسترسی موثر به بازارهای جهانی و تکنالوژی

  7. ایجاد فرصت های استقاده از تکنالوژی جدید برای ارگان های دولتی؛

  8. تجزیه وتحلیل پروسه های کاری موجود وارایه وپیشنهاد به ریاست حکومتداری الکترونیکی سیستم جدید تکنالوژیکه پروسه کاری موثر ومثمر برای ادارات دولتی.

  9. معرفی و انکشاف پروسه تحقیق و توسعه (R&D) در دولت و ادارات علمی

  10. مدیریت لابراتوار R&Dکه از پروژه های مبتنی بر تکنالوژی دولت حمایت می کند

  11. مدیریت و اداره نمودن کارمندان تحت اثر غرض حصول اطمینان درمورد کارمندان مؤثر بوده ، مورد تشویق قرارگرفته انکشاف یافته و برای اینکه وظایف شانرا به معیارات مقتضی انجام دهند آموزش دیده اند.

  12. اجرای ارزیابی سالانه کارکنان تحت اثر در مطابقت با قانون ومقررات ومطمئین بودن از کیفیت و شفافیت کاری مطابق پروسه های تعیین شده؛

  13. اجرای سایر وظایف که از طرف مقامات ذیصلاح در مطابقت با اسناد تقنینی مربوطه.

نتایج متوقع:

الی مدت سه ماه بعد از استخدام کارکن استخدام شده باید پلان کاری مفصل را با معیارهای پلانی (SMARTA) و مطابق با اهداف CBRF ومسئولیتهای وظایف طرح کند.

مسؤولیت های راپوردهی:

آمر تحقیق و نوآوری مکلف است تا به رئیس تکنالوژی و نوآوری راپور بدهد.

  1. شرایط و تجربۀ کاری:

  2. مقتضیات حداقل جهت تطبیق این لایحه بر مبنای ماده(7) و(34)قانون کارکنان خدمات ملکی.

  3. داشتن لیسانس در کمپیوتر ساینس، تکنالوژی معلوماتی، یا ساحه تخنیکی مشابه وبه درجه تحصیلی بالاتر ارجحیت داده میشود.

  4. حداقل سه (3) تجربه کاری مربوط در بخش مدیریت تکنالوژی، تحقیق و مدیریت پروژه

  5. دانش تحقیق و توسعه (R&D) و نوآوری و صنعت تکنالوژی معلوماتی

  6. تجربه در بخش مدیریت پروژه ها (مدیریت پروژه های تکنالوژی معلوماتی مزیت است)

  7. دانش تازه ترین سیستم های تکنالوژی معلوماتی و موضوعات مربوط به انکشافات تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی

  8. دانش در باره بازیگران جهانی تکنالوژی معلوماتی و ساحات کسب و کار شان

  9. داشتن درک خوب و روشن از مفهوم نوآوری و زمینه های کاربرد آن

  10. توانایی خواندن موضوعات، مضامین، و راپورها از دیدگاه انتقادی

  11. توانایی حل مشکلات به شکل مسلکی و سیستماتیک در محیط زیر فشار

  12. مهارت های خوب ارتباطات و روابط بین الفردی

  13. توانایی تکلم به زبان های ملی (پشتو و دری) و زبان انگلیسی

شایقین

  • واجد شرایط این وظیفه میتوانند فورم درخواستی را ازغرفه فورم که در صحن  وزارت مخابرات قرار دارد اخذ نموده وبعد ازخانه پری افرادجدید الشمول کاپی اسناد فراغت تحصیلی با کاپی تذکره تابعیت ومامورین رسمی یکورق خلص سوانح با نصب فوتووتائید مهرازمرجع کارکردگی خویش دوباره تــــــسليم نمايند.البته بعد از ختم مدت تعین شده اعلان فورمه های در خواستی  توزیع نمیگردد
  • جهت معلومات بیشتر میتوانید به شماره تیلفون ( 0788886469) منشی کمیته در تماس شده و حل مطلب نمائید
  • یادداشت : فقط کاندیدان واجد شرایط جهت سپری نمودن مــــــــصاحبه و امتحان مطلع  خواهند  شد.