موسسات تعلیمی و تحصیلی ولایت لغمان بالابراتوارهای تخنیکی و کمپیوتری مجهز گردید

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

محترم ایمل مرجان معین تکنالوژی معلوماتی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هیات همراه شان  طی سفری که به روز سه شنبه مورخ 5 حوت سال 1393 به ولایت لغمان داشتند؛ لابراتوارهای تخنیکی را که از کمک های مالی و تخنیکی وزارت مخابرات به موسسات تحصیلی و تعلیمی ولایت لغمان ایجاد گردیده بود؛ افتتاح نموده و به بهره برداری سپرد.

محترم ایمل مرجان دراین سفر به محفلی که به همین مناسبت در مقر ولایت لغمان برگزار گردیده بود اشتراک ورزید. وی در محفل یادشده به ایراد سخن پرداخته و از سفرخود در این ولایت به نسبت افتتاح لابراتوارهای یاد شده اظهار خرسندی نموده و گفت که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی همواره تلاش کرده و تلاش دارد و تلاش می کند تا خدمات جدید تکنالوژی معلوماتی را جهت آوردن سهولت در زندگی مردم کشور پیشکش نماید.

معین تکنالوژی معلوماتی وزارت مخابرات افزود؛ از زمانیکه تکنالوژی معلوماتی با نام وزارت مخابرات افزوده شد این وزارت آجندای جدید خویش را روی دست گرفت که چگونه خدمات تکنالوژی معلوماتی را برای مردم کشور برساند. وی گفت که در حال حاضر 90 فیصد نفوس کشور از خدمات مخابراتی( تیلفون) بهره مند گردیده اند و وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی در تلاش دارد که چگونه این خدمات را در بخشهای دیگر زنده گی از قبیل؛ زراعت، صحت، معارف، تحصیلات، تجارت و غیره موارد برساند.

محترم مرجان افزود که به همین اساس از دوسال بدینسو همکاری های ما با وزارت های معارف و تحصیلات عالی با امضای تفاهمنامه ای آغاز گردیده که برمبنای این تفاهمنامه وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تلاش دارد تا خدمات تکنالوژی را در مکتب ها و پوهنتون های کشور برساند.

معین تکنالوژی معلوماتی افزودکه همکاری وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی با وزارت صحت عامه نیز جریان دارد و این وزارت می خواهد تا شفاخانه های کشور به فایبرنوری وصل گردد تا از این طریق زمینه طبابت از راه دور و دسترسی به امکانات جدید طبی مهیا گردد.

در ادامه محفل محترم داکتر همایون جیلانی معین وزارت معارف نیز در سخنان خود همکاری های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در زمینه آماده ساختن تجهیزات تکنالوژی معلوماتی و وصل مکاتب به فایبر نوری یاد آوری نموده و گفت که این وزارت همیشه با وزارت معارف همکار بوده که از همکاری وزارت مخابرات اظهار تشکری نمود. وی همچنان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را یک وزارت فعال و پر دست آورد در طی یک دهه گذشته خواند.

محترم فضل الله مجددی والی ولایت لغمان نیز در سخنانش عصر امروزی را عصر کمپیوتر و انترنت خوانده گفت که در گذشته از تدریس یک استاد چندین تن محدود می توانست بهره مند گردد ولی امروز به کمک تکنالوژی معلوماتی تمام جهان از آن مستفید شده می تواند. وی از توجه وزارت مخابرات در قسمت رساندن خدمات تکنالوژی معلوماتی به ولایت لغمان سپاسمندی نموده گفت که از برکت این وزارت ما امروز در عرصه مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با ممالک همسایه رقیب شده ایم.

محترم همایون شمس رییس مخابرات و محترم رییس پوهنتون ولایت لغمان نیز در سخنان خویش از ارزش و جایگاه تکنالوژی معلوماتی در زنده گی امروزه مردم یاد آوری نموده و نقش آن را در تعلیم وتحصیل ارزنده دانستند.

در اخیر باید یاد آور شد که در این مرحله پوهنتون ولایت لغمان همراه با چهار باب مکتب دارای لابراتوارهای تخنیکی کمپیوتری شده اند که هزینه آن مبلغ 6.1 میلیون افغانی بوده و از بودجه صندوق انکشاف مخابراتی (TDF) تمویل گردیده است.  

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر