ازیازدهمین سال روز تصویب قانون اساسی کشور در وزارت مخابرات و تکنالو جی معلوماتی تجلیل به عمل آمد

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

امروز یکشنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ازیازدهمین سالروز تصویب قانون اساسی کشور دروزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی طی محفلی که در تالار کنفرانس های این وزارت برگزار گردیده بود، تجلیل به عمل آمد.

محترم وهاب الدین سادات معین مالی و اداری وزارت مخابرات  وتکنالوجی معلوماتی در افتتاح این محفل ضمن تبریک ازیازدهمین سالگرد تصویب قانون اساسی کشور وخوش آمد گویی به مهمانان گفت :

 قانون اساسی را اساس واصل سایرقوانین خوانده گفت ، قانون اساسی افغانستان یازده سال قبل ازطرف نماینده های ملت جهت تنظیم امورات بهتروعالیترکشور به تصویب رسیده است. و تجلیل از این روز را ارزنده شمرده و تطبیق قانون اساسی را وظیفه هرفرد کشور دانست .

وهاب الدین سادات معین مالی و اداری وزارت در ادامه سخنان خویش گفت : قانون صرف به تصویب شدن بهبود را در جامعه حکم فرما نمی سازد بلکه مرحله مهم و اساسی آن تطبیق و نظارت از آن میباشد که تاچه حد دریک اداره عملآ تطبیق میگردد وتا زمانیکه همگان به صورت یکسان دست بدست هم ندهند و تحت چتر قانون دیده نشوند، بهبود در جامعه رونما نمیگردد ویکی از مثمریت های دیگرقانون در راستای حاکمیت قانون آگاهی عامه می باشد تا اینکه مردم با فهم و درک ازحاکمیت قانون آن را ابتدا بالای خود وبعدآ بالای جامعه خویش تطبیق نمایند.

محترم سادادات درادامه افزود: هیچ کشور درجهان وجود ندارد که بدون قوانین باشد وامورات خویش را بدون قوانین تنظیم وپیش ببرند ، اگر قانون اساسی به شکل درست تطبیق شود، زمینه فساد را کاملا از بین می برد، همچنان وی یاد آور شد که ریشه کن ساختن فساد نیاز به تطبیق درست قوانین  دارد تا زمانیکه قوانین به شکل درست وبا اراده درست بالای تک تک افراد تطبیق نشود فساد از بین نمیرود و قانون حاکمیت ندارد .

وهاب الدین سادات معین مالی واداری وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی دراخیربیانیه خویش گفت : در این امر ما باید از خود آغازنماییم تا به یک نتیجه مطلوب و مثبت نایل گردیم و این امر صداقت، تعهد و ایمان داری می خواهد، هر گاه ما با صداقت کامل، در هر موقفی که هستیم پابند قوانین باشیم باعث تغیرات بسیار بزرگ درجامعه خویش شده می توانیم. عدم تطبیق قوانین و بی احترامی قوانین را کم رنگ وبی ارزش میسازد .

متعاقبآ :محمد فاروق "فاقد" عضو نظارت بر تطبیق قانون اساسی کشور ، نخست در سخنان خود از وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی بخاطر مهیا نمودن زمینه بزرگداشت از این روزمهم ، قدر دانی نموده و از پیشرفتها ی این وزارت تمجید به عمل آورد

آقای فاقد سهم وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی را در راستای تطبیق قانون اساسی کشور ارزنده خوانده گفت که این وزارت در این راستا پیشقدم می باشد.

وی همچنان نقش قانون اساسی کشور را در بهبود بخشیدن و ترقی کشور مورد بررسی قرارداده گفت محور تمام پیشرفت ها به قانون اساسی و تطبیق آن در جامعه می باشد.در اخیر محترم خیر محمد فیضی معاون اداره اترا و بخش جندر درزمینه سخنرانی نمودند و جایگاه  قانون اساسی  ونقش تطبیق قوانین را وسیله  پیشرفت دربخش های مختلف جامعه دانستند .قابل تذکر است که برگزاری اینگونه مراسم در جهت بلند بردن آگاهی مردم از قانون اساسی مفید واقع شده و زمینه تطبیق آن را در جامعه و ادارات به شکل گسترده  مهیا می سازد. تا زمانیکه افراد یک جامعه از قانون آگاهی کامل نداشته باشند تطبیق آن در جامعه میسر نخواهد بود . 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر