برگزاری چهارمین نشست «سام» در کابل

naweed_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۵/۷ - ۱۷:۵۴
MCIT

محمد فهیم هاشمی سرپرست و نامزد وزیر تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس در چهارمین نشست هیأت عالی رتبه یا «سام» که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، امروز(سه شنبه، ۷ اسد، دومین روز این نشست) به صورت آنلاین اشتراک کرد.

MCIT

این نشست با سخنرانی جلالتمآب محمد اشرف غنی رئیس جمهور آغاز شد و محور این نشست بحث در مورد تأثیرات کرونا بر اقتصاد کشور، صلح و انکشاف افغانستان و همچنان بررسی تعهدات متقابل دولت افغانستان و کشورهای کمک‌کننده است.

در این نشست همچنین روی پیشرفت کاری تعهدات متقابل پس از کنفرانس جینوا نیز بحث شد. دولت افغانستان ۸۰ درصد تعهدات خود در قبال کنفرانس جینوا را عملی کرده و تا پایان سال جاری ۲۰ درصد تعهدات باقی‌مانده نیز عملی خواهد شد.

رهبری این نشست را افغانستان، فنلاند و نماینده‌ی خاص دبیرکل سازمان ملل متحد بر عهده دارند.

در این نشست اعضای کابینه، نمایندگان شورای امنیت، بانک جهانی، بانک انکشاف آسیایی، سازمان توسعه ملل متحد و همچنین نمایندگانی از سکتور خصوصی شرکت داشتند.

تازه خبرونه

پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۸ - ۱۷:۱۴
Background image
پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۸ - ۱۴:۵۷
Background image

بامیانو ولایت کې د سلام مخابرتي شبکې ۳ سایټونو له ودانیزو چارو څخه څارنه ترسره شوه

د دې څارنې په ترڅ کې قراردادی شرکت ته سپارښتنه وشوه چې یاد مخابراتي سایټونه د قرارداد د شرایطو سره سم...

چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۷ - ۱۳:۴۸
Background image

کندوز ولایت کې د روشن مخابراتي شرکت یو سایټ جوړ او ګټې اخیستنې ته وسپارل شو

د مخابراتي خدمتونو د پوښښ د پراختیا او د هیوادوالو د مخابراتي ستونزو د حل په موخه د کندوز ولایت د چقرقشلاق په سیمه کې...

بېرته خبرونه ته