اشتراک سرپرست و نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژي معلوماتی درسمپوزیم ملي اصلاحات معارف:

Author image
enayat_admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۶:۵
وزیر

 

 

محمد فهیم هاشمي، سرپرست و نامزد وزیر مخابرات و تکنالوژي معلوماتي، امروز دوشنبه ۱۶ جدی سال ۱۳۹۸ در سمپوزیم ملي معارف تحت شعار «اصلاحات بهتر- معارف پویاتر» اشتراک کرد.

این نشست با حضور رهبري وزارت معارف، شماری از مسولین بلند پایه دولتي و وزرای کابینه به هدف بازنگری وظیفوی و ساختار معارف کشور برگزار گردید.

در اغاز این برنامه داکتر محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، با اشاره به بهبود وضعیت تعلیم و تربیه و معیاری سازی وزارت معارف افغانستان سمپوزیم کنونی را یک گام موثر در راستای انکشاف نظام اموزشی کشور دانسته افزود: «در اغاز کار در این وزارت با بررسی ها و ارزیابی هایی که صورت  گرفته در راستای کاری به سه ماموریت کاري اولویت داده شده است.»

به گفته وی، اهداف اساسی ما تبدیل کردن وزارت معارف به یک وزارت خانه سالم از لحاظ تخصص، تکمیل کردن سند راهبردی و نقشه راه اصلاحی و ساختاری در وزارت معارف و هدف سوم کاربرد شیوه های تطبیقی اسناد بوده که در عملی ساختن ان با همکاری سایر نهادها سعی جدی خواهیم کرد.

محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژي معلوماتي نیز در این نشست، پیرامون سپموزیم ایجاد شده صحبت نموده افزود:«نیاز است تا دانش اموزان را به جامعه تقدیم کنیم که ظرفیت و سازگاری با جامعه دیجتالی اینده کشور را داشته باشد.»

اقای هاشمي تاکید کرد که قرار است در اینده نزدیک در سراسر کشور تعداد مکاتب که به انترینت دسترسی خواهد داشت به هزار مکتب برسد.

در این سمپوزیم محمد نادر نادری رییس عمومی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در راستای اوردن اصلاحات ساختاری و وظیفوی در وزارت معارف  از همکاری های همه جانبه کمیسیون مذکور اطمینان داد.

سیما سمر وزیر دولت در امور حقوق بشر نیز در این نشست، وضعیت تعلیم و تربیه را از جایگاه حقوقی آن که حق هر شهروند است تاکید نموده افزود:  بازنگری وظیفوی و ساختار در وزارت معارف یک گام مهم بوده و ما ازآن پشتیبانی همه جانبه میکنیم.

وزیر

 

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۳۸
Background image

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان با رئیس عمومی اداره اترا

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با محترم مولوی سید برات شاه آغا ندیم رئیس عمومی اداره اترا وزارت مخابرات و...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۵
Background image

برگزاری جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به ریاست محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی سرپرست این وزارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۱۰
Background image

ارزیابی فیلترشدن ویب سایت‌های غیر اخلاقی مربوط به شرکت‌های مخابراتی در ولایت کابل

مسدود شدن اپلیکیشن‌های انترنتی غیر اخلاقی و سایت‌های انترنتی غیر اخلاقی شرکت‌های مخابراتی...

بازگشت به خبر