وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با سفیر چین در کابل ملاقات کرد

naweed_admin
شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ - ۱۵:۵۷
سفیر چین با وزیر مخابرات

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با سفیر جمهوری خلق چین محترم ژاوشینگ در کابل دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفتگو کرد.

در این دیدار محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ضمن استقبال از سفیر چین و هیئت همراه شان گفت که کابل و چین بر اساس سنت‌های تاریخی روابط دیرینه دارند و تا حد زیادی این روابط در بخش اجتماعی و اقتصادی باقی مانده است وی افزود که این روابط بر اساس احترام متقابل بین افغانستان و چین با در نظر گرفتن منافع ملی ادامه دارد.

محترم وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی توضیح داد که افغانستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود کشوری است که می‌تواند مرکز اتصال کشورهای آسیای شود، در صورتیکه چین بتواند کیبل فایبرنوری را در مرز آن کشور تا واخان بدخشان گسترش دهد، طرف افغان به زودی کیبل فایبرنوری خود را به مناطق مرزی در داخل افغانستان امتداد خواهد داد تا بتوانیم برای ارتباط با کشور چین از طریق کیبل فایبرنوری وصل شویم و همچنین چین می تواند به عوض مسیرهای طولانی با کشورهای آسیای از راه های کوتاه ارتباط برقرار کند.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از کشور چین به دلیل دعوت و آموزش کادرهای مسلکی و متخصص این وزارت قدردانی کرد.

سفیر چین محترم ژاوشینگ اظهار داشت که کشورش در طول تاریخ روابط خوبی با افغانستان داشته و در تلاش است تا این روابط را قوی تر و پایدارتر کند.

محترم ژاوشینگ افزود که سفارت جمهوری خلق چین در تلاش است تا شهروندان و سرمایه‌گذاران چینی را تشویق کند تا در کنار رشد اقتصادی، در زمینه مخابرات و تکنالوژی در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند با در نظر داشت منافع هر دو کشور به رشد اقتصادی همکاری نمایند و از موقعیت جغرافیایی افغانستان که نکته مهم برای رشد اقتصادی کشورهاست استفاده شود.

همچنین سفیر چین در کابل افزود که بیجینگ به آموزش کادرهای افغانستان علاقه‌مند است و سعی می‌ورزد تا در این زمینه تسهیلات بیشتری برای افغان‌ها مهیا کند.

محترم ژاوشینگ گفت که آنها علاقمند اند تا کیبل فایبرنوری از طریق واخان را گسترش دهند، وی افزود که با متخصصان و کارشناسان خود در این زمینه گفتگو خواهند کرد.

قابل یادآوریست که در پایان این دیدار به کمیته مشترکی وظیفه سپرده شد تا موارد یاد شده را پیگیری کرده و گزارش نهایی کار خود را به مقام وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تقدیم نمایند.

 

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر