وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعدادی از مسوولین شرکت‌های مخابراتی دیدار کرد

naweed_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۳/۹ - ۱۱:۱۴
وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعدادی از مسوولان شرکت‌های مخابراتی دیدار نموده و در مورد تقویت خدمات مخابراتی، تسریع پروسه ثبت سیم‌کارت‌ها و گسترش پوشش خدمات مخابراتی در کشور گفتگو کرد.

محترم وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به نمایندگان شرکت‌های مخابراتی به صراحت گفت که مؤظف اند تا خدمات خود را مطابق قانون و طرزالعمل اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ارائه نمایند.

محترم وزیر صاحب افزود که ما برای تقویت و بهبود سکتور سخت کار می‌کنیم و تلاش می‌ورزیم که امور سکتور مخابراتی را با هم به طور منظم پیش ببریم و مکلفیت ماست تا به حقوق ملت درست رسیدگی نماییم.

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی، به شرکت‌های مخابراتی هدایت داد، که تمامی تجهیزات نصب شده‌ای غیرقانونی را در اداره اترا وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ثبت نمایند. وی تصریح کرد که طبق احصاییه‌ها بیش از ۷ هزار دستگاه مخابراتی به صورت غیرقانونی نصب شده و مجوز ندارند و تأکید نمود که شرکت‌های مخابراتی باید سعی‌کنند تمام مراحل را طبق قانون تکمیل نمایند.

همچنان در این دیدار محترم وزیر مخابرات گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای ارائه خدمات باکیفیت و گسترش پوشش خدمات مخابراتی به هموطنان در تمام مناطق افغانستان با یکدیگر همکاری نماییم.

در عین حال محترم نجیب الله حیات حقانی گزارشی را که بر اساس معلومات آن تاکنون سیمکارت‌ها به طور قانونی مطابق طرزالعمل ثبت شده اند با شرکت‌های مخابراتی شریک ساخت و ابراز خرسندی کرد که شرکت‌های مخابراتی به سهم خود در جلوگیری از سیم کارت‌های غیرقانونی در کشور همکاری نموده و توانسته اند تعداد زیادی از سیم کارت‌ها را در کشور به طور قانونی ثبت کنند که با تکمیل این پروسه، هم شرکت های مخابراتی مصوون خواهند ماند و هم مردم در امنیت خواهند بود.

مسوولین شرکت‌های مخابراتی در این جلسه از همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در پروسه جلوگیری سیم کارت‌های غیرقانونی ابراز خرسندی نمودند.

مسوولین شرکت های مخابراتی افغانستان

بنابه گفته  شرکت‌های مخابراتی، برای تسریع ثبت نام سیم‌کارت‌ها، هر یک بیش از هزار نفر را استخدام کرده و با همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی توانسته اند تیم‌های سیار خویش را به ادارات دولتی اعزام و پروسه راجستریشن را در کوتاه ترین زمان تکمیل نمایند.

در اخیر، شرکت‌های مخابراتی توافق کردند که تمامی تجهیزات ثبت ناشده‌ای خود را در اداره اترا به ثبت رسانیده و فعالیت‌های خویش را بر اساس راهنمایی‌های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی انجام دهند.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر