سفیر قزاقستان در کابل در رأس یک هیئت، با سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی دیدار کرد

naweed_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۰:۴۱
دیدار سفیر قزاقستان با وزیر مخابرات

سرپرست سفارت جمهوری قزاقستان در افغانستان، محترم بختیار سرسینبای، در رأس یک هیئت با محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ملاقات نموده و در مورد توسعه خدمات مخابراتی گفتگو کردند.

نخست محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ضمن خوش آمدید به هیٔت مهمان، از قزاقستان منحیث یک کشور مهم منطقه که در بسیاری از زمینه‌ها با افغانستان معاملات تجاری و اقتصادی دارد یاد کرد.

همچنین سرپرست سفارت قزاقستان از کمک کشورش به افغانستان در زمینه مخابرات اطمینان داده و اظهار داشت که قزاقستان خواهان روابط خوب و حسنه با افغانستان می‌باشد.

وی گفت که کشور قزاقستان شرکت‌های مخابراتی قابل اعتمادی دارد که می‌توانند در زمینه مخابرات به افغانستان کمک کند.

سرپرست سفارت قزاقستان در افغانستان

هیئت متذکره توضیح داد که شرکت‌های مخابراتی قزاقستان آماده اند تا چندین تن انجنیران افغان را در بخش مخابرات آموزش دهند و تجربیات خود را با آنها شریک سازند.

در این دیدار محترم علی احمد سامند رییس شرکت مخابراتی افغان تلیکام وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از هیٔت بازدید کننده خواست تا برای صادرات انترنت با قیمت پایین به افغانستان تلاش نمایند و انجنیران مسلکی افغان را در بخش (FTTH) یا فیبر در هر خانه که یک پروژه مهم و حیاتی می‌باشد، آموزش دهند و تجربیات خود را با آنان شریک کنند.

هیئت اطمینان داد که در مورد کمک در بخش‌های متذکره با نهادهای مربوطه قزاقستانی تماس خواهند گرفت.

در پایان وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، شرایط کنونی و وضعیت جئواکونومیکی افغانستان را از نظر امنیت و عدم وجود موانع برای سرمایه گذاری مساعد ذکر کرد، و جغرافیای کشور را بهترین موقعیت برای تردد انترنت به ویژه برای کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی خواند که می‌توانند از این طریق به یکدیگر وصل شده و با توجه به منافع ملی کشورها توسعه اقتصادی خوبی داشته باشند.

قابل ذکر است که در این دیدار محترم احمد مسعود لطیف رای معین مسلکی و تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز حضور داشت که فعالیت‌های کلیه بخش‌های این وزارت را به تفصیل تشریح نمود.

 

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر