سخنرانی شهزاد آریوبی در کنفرانس اتحادیه جهانی مخابرات در دوبۍ

Author image
Alireza Khaliqyar
چهارشنبه ۱۳۹۷/۸/۹ - ۱۲:۳۱
45163637_1972301249733759_805069947230224384_n

محترم شهزاد آريوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی افغانستان در کنفرانس اتحادیه جهانی مخابرات ضمن ارائه بیانیه خویش، از این اتحادیه به خاطر توجه شان برای سکتور مخابرات افغانستان تشکری نمودند.

طوریکه همه میدانند مخابرات نقش عمده در زنده گی ما بازی میکند، و باعث پیشرفت در بخش های اقتصادی و سیاسی گردیده و خوشبختانه افغانستان نیز از مزایای مخابرات مستفید گردیده و پیشرفت های قابل ملاحظ در بخش های مختلف داشته است.

محترم آريوبی همچنان به حاضرین کنفرانس ابراز داشتند که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به تازگی در پلان ستراتیژیک وزارت مخابرات نقشه راه ICT را گنجانیده است که با عملی شدن آن به سطح افغانستان تقریبا ۷۰٪ خدمات و طرزالعمل های حکومتی الکترونیکی شده و مکاتب، شفاخانه ها به انترنیت وصل خواهد شد.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان افزودند که پروژه دیجیتل کاسا و توسعه فایبر نوری در افغانستان یکی از برنامه های مهم وزارت میباشد که کشور های اسیای میانه را با اروپا وصل مینماید و در حدود ۸۹ فیصد از مناطق کشور تحت پوشش GSM و خدمات تیلفون همرا قرار داده شده.

این در حالیست که 15 سال قبل در بخش مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اندک کاری صورت نگرفته بود و ارتباطات مخابراتی با کشور خیلی اندک بود.

قابل ذکر که در حال حاضر در حدود 80 فیصد از اتباع اففانستان از خدمات با کیفیت مخابرات بهره میبرند .

محترم شهزاد آريوبی گفت، در اثر سعی و تلاش وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی قیمت فی میگابایت انترنت از 3000 دالر به 60 دالر کاهش یافته است.

همچنان محترم آريوبی در بیانیه خود ابراز داشتند که یکی از اهداف عمده وزارت مخابرات و تکنالوژِی معلوماتی اینست تا ارتباطات مخابراتی افغانستان را گسترش دهد و در عین حال قیمت انترنت را برای مشترکین و هموطنان عزیز کاهش دهد، تا شهروندان ما با قیمت نازل با جهان دیجیتال وصل گردند.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر