رئیس اجرائیه:بیش از ۲۱ ملیون اتباع کشور از خدمات تیلفونی بهرمند هستند!

Author image
Alireza Khaliqyar
سه‌شنبه ۱۳۹۷/۸/۸ - ۱۵:۳۹
رئیس اجرائیه:بیش از ۲۱ ملیون اتباع کشور از خدمات تیلفونی بهرمند هستند!

محترم دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در رأس یک هیئت عالی رتبه دولتی که محترم شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و محترم دکتور نجیب عزیزی رئیس ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) ایشان را همراهی می نمود، در کنفرانس اتحادیۀ جهانی مخابرات در دبی برگذار گردیده بود؛ اشتراک و سخنرانی نمود.
رئیس اجرائیه کشور اظهار داشت؛ افغانستان در بخش اطلاعات و ارتباطات قابل مقایسه با سال ۲۰۰۱ نیست، بلکه پیشرفت های چشمگیر در این راستا صورت گرفته است.
ایشان در صحبت های خویش علاوه نمود که تا جون سال گذشته دارندگان تیلفون بیسیم به ۲۱.۳ نفر رسیده است که از این میان ۷.۹ ملیون افراد دسترسی به خدمات انترنتی دارند، که در یک دهه اخیر دستاورد قابل ملاحظۀ بشمار می رود.
محترم داکتر عبدالله افزود، بیش از ۳.۲ ملیارد دالر در بخش مخابرات و تکنالوژی معلوماتی سرمایه گذاری صورت گرفته است.
بر علاوه، رئیس اجرائیه کشور گفت؛ ۱۱۳ چینل تلویزیونی و ۳۱۰ رادیو های اف ام در کشور فعالیت دارد، در حالیکه در سال ۲۰۰۱ تنها يك رادیو و تلویزیون ملی فعالیت داشت، ایشان در ادامه صحبت های خویش تأکید داشت؛ افغانستان بعنوان عضو اتحادیۀ جهانی مخابرات از چشم انداز، دیدگاه و پلان های این سازمان حمایت همه جانبه نموده و خود را متعهد به تطبیق آن می داند تا باشد کشور ما مجهز به مخابرات و تکنالوژی معلوماتی معیاری گردد.
رئیس اجرائیه کشور از پیشرفت های پروژه های انکشافی و زیربنائی مخابرات از جمله فایبر نوری دهلیز واخان با چین، اتصال منطقوی و از این طریق با اروپا یاد آوری نموده و علاوه نمود که افغانستان با ایران، پاکستان، ترکمنستان، ازبیکستان و تاجیکستان از طریق شبکه فایبر نوری قبلا وصل گردیده است، همچنان ایشان اظهار داشت شبکه فایبر نوری دولت افغانستان ۴۵۰۰ کیلو متر طول داشته و ۲۵ ولايات كشور را ميان هم وصل نموده، که تقریبا برای ۹۰ فیصد از شهروندان کشور سهولت های انترنت را فراهم نموده است.
کانفرانس اتحادیۀ جهانی مخابرات در هر چهار سال تدویر میابد تا تصامیم و چشم انداز برای چهار سال آینده را تعیین نمایند، این اتحادیه در سال ۱۸۶۵ تأسیس گردیده و کشور عزیز ما افغانستان در سال ۱۹۲۸ عضویت این اتحادیه را بدست آورده است.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر