دیتا و معلومات استفاده کنندگان انترنت در افغانستان از طریق مرکز تبادله انترنت (نکسا) محفوظ شد

naweed_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱ - ۱۲:۵۹
پروژه نکسا

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به هدف مصؤنیت و حفاظت ترافیک انترنت و محرمیت معلومات شهروندان کشور، گیتوی یا مرکز تبادله انترنت (نکسا) را ایجاد و شرکتهای مخابراتیداخلی را با آن وصل کرده است که به وسیلة آن دیتا و معلومات کاربران انترنت در کشور محفوظ و ایمن شده است.

در گذشته این امر از طریق کشورهای عرضه کننده انترنت انجام می‌شد که معایب زیادی داشت:

1. دیتا و معلومات انترنتی امن نبودند، زیرا ترافیک انترنت از طریق کشورهای تأمین کننده انترنت صورت می‌گرفت و این کشورها می‌توانستند به راحتی به دیتا و معلومات انترنتی استفاده کنندگان دسترسی داشته باشند.

2. ترافیک انترنت از طریق کشورهای خارجی با هزینه بیشتر عرضه می‌گردید، اما اکنون از طریق نکسا در داخل کشور با هزینه کمتر و مطمئن انجام می شود.

3. به دلیل طولانی بودن مسیر ترافیک انترنت از کشورهای خارجی، کیفیت خدمات انترنتی پایین بوده وگاه گاهی دیتا و معلومات از بین می‌رفت، انجام این فعالیت‌ها از طریق این مرکز (نکسا) در داخل کشور تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت، امنیت دیتا و هزینه آن خواهد داشت.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به تأمین امنیت دیتا و معلومات استفاده کنندگان انترنت در داخل کشور ارزش قائل بوده و ایجاد محیط امن، مصؤن و ارزشمند برای شهروندان را وظیفه و مسوولیت خویش می‌داند.

 

تازه ترین خبر

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۴۲
Background image

فراغت ۸۵ تن از مرکز آموزشی کمپیوتر ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت خوست

به تعداد ۸۵ تن از دور ۳۹ مرکز آموزشی ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت خوست پس از آموزش شش ماهه در زمینه اساسات کمپیوتر...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۴:۳۷
Background image

نظارت از روند فیلترشدن اپلکیشن‌ها و ویب‌سایت‌های غیراخلاقی مسدود شده‌ای شرکت‌های مخابراتی در ولایت کابل

به هدف تطبیق حکم مقام محترم ریاست الوزاری امارت اسلامی افغانستان مبنی بر انسداد سایت‌ها و اپلکیشن‌های غیر...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۶
Background image

فراغت ۷۵ تن از مؤسسه‌ای شیدو ولایت ننگرهار در زمینه‌ای آموزش تکنالوژی معلوماتی و ساخت موبایل

بر اساس توافقنامه بین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و موسسه شیدو، ورکشاپ آموزشی در بخش‌های تکنالوژی معلوماتی و ساخت مبایل...

بازگشت به خبر