بازدید وکلای پارلمان از سیستم جمع آوری 10 درصد محصول خدمات مخابراتی

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

براساس دعوت وزارت مخابرات از اعضای کمسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه، به روز سه شنبه مورخ12 عقرب سال روان، تعدادی از اعضای کمسیون یاد شده همراه با تعداد دیگری از نمایندگان مردم و هم‌چنان، وزرای محترم اقتصاد وعدلیه جمهوری اسلامی افغانستان به وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی تشریف آورده و سیستم جمع آوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی را از نزدیک بازدید و آزمایش کردند.

در مرحله اول طی نشست مشترک، اشتراک کننده‌گان به ارتباط مشخصات سیستم توسط رییس حکومتداری الکترونیکی بصورت مفصل معلومات ارایه شد؛ سپس آقای انوری عضوی بورد اترا طرزالعمل ایجاد شده در زمینه را با اشتراک کنندگان شریک نمود.  

در این نشست به پرسش‌های مطرح شده از جانب وکلای پارلمان، توسط مسوولین وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی پاسخ‌های قناعت بخش اراییه گردید. به ادامه‌ی آن تمام بازدیدکنندگان در مرکز ملی معلومات افغانستان عملاً از سیستم جمع‌آوری محصول خدمات مخابراتی دیدن نموده و برخی شماره‌های کارت‌های استفاده شده‌ی قبلی خود را آزمایش نموده و اطمینان کامل حاصل کردند.

محترم عبدالستارمراد وزیر اقتصاد پس ازدیدن سیستم جمع آوری ده فیصد محصول خدمات مخابراتی چنین اظهار داشت:« سیستم جمع آوری ده فیصد محصول خدمات مخابراتی یک سیستم موثق و با اعتماد است و هر افغانی که از هر هموطن ما جمع می شود به بودجه ملی کشور می ریزد.»

آغلۍ نسیمه نیازي دپارلمان د مواصلاتو اومخابراتو کمیسیون یوه غړی،  د سیستم په اړه داسی وویل: «خوشبختانه کوم سیستم که دوی ایجاد کړی دي پردی کار وشي ژر ترژه فعاله شي، زما په نظر وکیلان زیادتره د لس فیصد مخالف ندي چې په مخابراتي سیستم کې ټکس نه راټولیږي، وکیلان د دی آرزو لري چې حکومت ژر ترژره په قانون کې څه هغه قانوني مشکل وو هغه تعدیل را وستئ، شاید په پارلمان کې پاس شي. مونږ هم غواړوچې دافغانستان اقتصادي حالت له بحران څخه ووځئ او افغانستان یوه په پښو ولاړی اقتصادي او امنیتی مملکت اوسي. دی سیستم چې وزارت مخابرات فعال کړی دي دشفافیت لپاره یو کنتړول روم دی چې دا عاجل لاس په کارشئ، فکرکوم دا بهتره خبره ده.»

همچنان وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از بازدید از سیستم جمع آوری محصول خدمات مخابراتی، در مورد وضع محصول خدمات مخابراتی وسیستم ایجاده شدهی جمع آوری آن، چنین صحبت نمودند: «ادارات افغانستان در کنفرانس لندن در برابرجامعه جهانی متعهد بود که باید ازنظر اقتصادی به پای خود بایستد، یکی از راه‌هایش این بود که حتا این را ولسی جرگه در آغاز سال مالی1394 در نظرگرفته بود، طبعاً جهت به پای ایستادن اقتصادی افغانستان و بی نیازشدن از مساعدت‌های بیرونی، ما و شما ضرورت داریم راه هایی را جستجوکنیم که یکی از راه های معقولش همین بود. من باورد دارم که ملت افغانستان ملتی با شهامت است و هرفرد افغان به این فکر است که ما یک دولتی بی نیاز از جامعه بین المللی داشته باشیم. لااقل درزمینه اقتصادی به اندازه‌ی که نیروهای ما امروز متکی به کمک های بین المللی است، باید ما از این حالت نجات یابیم. به این خاطر ما از مصوبه ولسی جرگه هم استقبال می کنیم و درعین حال کابینه جمهوری اسلامی افغانستان هم به اعتماد به همان فیصله‌ی که ولسی جرگه قبلا به تصویب رسانده بود، طی فرمان تقنینی نافذ کرد. ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه وزارت مخابرات برای ایجاد فعاسازی  یک سیستم مطمین جمع آوری محصول مخابراتی، از شرکت‌های مخابراتی می خواهیم که همکار نظام خود باشند و کوشش کنند به کشور مستقل افغانستان افتخار خلق کنند.»

باید گفت که قرار است در همین ارتباط، روز یک شنبه آینده تعداد بیشتری از نمایندگان مردم به وزارت مخابرات حضور به هم رسانیده و سیستم را از نزدیک نظارت و آزمایش کنند.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر