قرارداد نصب 289 تاور مخابراتی به امضا رسید

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

قرارداد نصب 289 سایت مخابراتی طی کنفرانست مطبوعاتی که به روزچهارشنبه مورخ 31 ثور سال 1393 که در مقر وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی برگزار گریده بود، بین اداره تنظیم خدمات مخابراتی وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و شرکت های برنده به امضا رسید.

محترم انجنیر بریالی حسام معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی که در این کنفرانس صحبت می نمود؛ قرار داد 289 سایت مخابراتی را یک گام بزرگ و ارزنده دیگر در راستای رشد و شگوفایی مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در کشور دانسته گفت: اداره تنظیم خدمات مخابراتی وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در مطابقت با احکام قانون تنظیم خدمات مخابراتی و پروسیجرهای معمول جهانی جهت زمینه سازی برای توسعه خدمات مخابراتی در روستاها و قریه جات دور دست، اقدام به ایجاد صندوقی به نام "بودجه انکشاف مخابرات " نموده است.

به گفته معین تخنیکی وزارت مخابرات، به اساس قانون تنظیم خدمات مخابراتی تمام شرکت های مخابراتی مکلف اند تا 2.5 فیصد عواید خالص خویش را به طور ربعوار به صندوق یاد شده تادیه نمایند.

وی افزود که به اساس پلان انکشاف خدمات دسترسی درروستا ها ونقاط دور دست افغانستان اداره اترا هشتمین پروژه دسترسی سراسری شامل 289 تاور و BTS را به اعلان داوطلبی سپرد و بعد از آفرگشایی سه شرکت مخابراتی برنده 289 سایت گردیدند که قرار ذیل میباشد:

  1. -  شرکت مخابراتی افغان تیلی کام : برنده ( 192 )  سایت
  2. -  شرکت مخابراتی افغان بیسیم  : برنده ( 85 )      سایت
  3. -  شرکت مخابراتی وصل تیلی کام : برنده ( 12 )   سایت

معین تخنیکی وزارت مخابرات گفت: اکنون تمام مراحل قانونی داوطلبی پروژه هشتم دسترسی سراسری تکمیل گردیده است که براساس آن قرار داد پروژه های مربوطه باشرکت های برنده عقد می گردد.

باید گفت که این 289 تاور در213 ولسوالی مربوط به 34 ولایت کشور می باشد و مناطقی است که تا اکنون ازخدمات مخابراتی محروم بوده اند و کار نصب تاور های یاد شده در مدت یک سال به پایه اکمال خواهد رسید که با تکمیل شدن آن برای تعداد کثیری از هموطنان ما که حدوداً 578.000 تن را در بر می گیرد  خدمات و تسهیلات مخابراتی مهیا گرد

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر