به تعداد 580 تن از کارمندان دولتی در بخشهای امنیت معلومات و جلوگیری از حملات سایبری آموزش می‌بینند

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

مقام‌‌های وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی کشور، دریک نشست خبری که در هوتل کانتنینتال برگزار گردیده بود،‌ اظهار داشتند که این وزارت برای تعداد 580 تن از کارمندان ادارات دولتی زمینه آموزش‌های کوتاه مدت را در بخش‌های حکومت داری الکترونیک، مبارزه باجرایم سایبری و امنیت معلومات، برابرنموده است.

انجنیربریالی حسام معین تخنیکی وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی که در این نشست صحبت می نمود، فراهم شدن زمینه آموزش را در بخشهای یاد شده یک دست آورد عمده و گامی به طرف عملی شدن حکومت داری الکترونیک خواند. وی افزود: «رفتن به سوی حکومت داری الکترونیک یکی از اهداف استراتیژیک وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی بوده که تا اکنون تلاش‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته و در گذشته نیز برنامه‌های ارتقای ظرفیت تکنالويکی ازجانب این وزارت به همین منظور، برای شهروندان و کارمندان دولتی مهیاگردیده بود.»

آقای حسام برنامه‌های آموزشی دربخش‌های تکنالوژی معلوماتی و حکومت داری الکترونیک را پیش زمینه‌ای برای تحقق حکومت داری الکترونیک عنوان نموده گفت:«برنامه ای که امروز ما از آن صحبت می کنیم به منظور زمینه سازی بهتر بطرف حکومت داری الکترونیک، برای کارمندان ادارات دولتی بویژه کارمندان بخش تکنالوژی معلوماتی ادارات روی دست گرفته شده است.»

معین تخنیکی وزارت اظهار داشت که «هدف از این برنامه آموزشی این است که ظرفیت تخنیکی کارمندان و روسای ادارات دولتی در قسمت حکومتداری الکترونیک و جلوگیری از جرایم سایبری افزایش یابد.» به گفته وی، کارمندانِ که اینگونه آموزش‌ها را سپری می‌کنند، آشنایی خوب با حکومت داری الکترونیک پیدانموده و راه‌های مبارزه علیه جرایم و حملات سایبری را می‌دانند.

رضوان الله مسکین، آمربخش منابع حکومت داری الکترونیک طی سخنانش بخش های عمده برنامه یاد شده را چنین برشمرد:

  • معرفی خدمات حکومت داری الکترونیک بهتر، مدرن و موثر درسراسر دولت جمهوری اسلامی افغانستان؛
  • رهنمایی درمورد انکشاف و گسترش پروگرام‌های حکومت داری الکترونیک در تمام وزارت ها و ادارات دولتی؛
  • رهنمایی مسلکی وتخنیکی در مورد نظارت وارزیابی؛
  • چگونگی جلوگیری از جرایم سایبری.

وی هم‌چنان اضافه نمود که در بخش جلوگیری از جرایم سایبری یک لابراتوار ایجاد می‌شود که در این بخش قابل استفاده موثرباشد.

در این نشست روسای شرکت‌های HUAWEI  و INTERNET WORK PATHهریک به نوبه خود پیرامون برنامه و چگونگی تطبیق آن معلومات ارایه نمودند.

قابل یاد آوری است که در افغانستان این نخستین بار است که برنامه آموزشی در مورد حکومت داری الکترونیک و مصوونیت از حملات سایبری برگزار می‌شود. در این برنامه 180 تن از کارمندان ارشد بخش تکنالوژی معلوماتی و 400 تن دیگر از کارمندان ادارات دولتی به شمول مرکز وولایات آموزش می‌بینند.

این برنامه یکی از برنامه‌های حکومت داری الکترونیک وزارت مخابرات است که توسط USAID تمویل و توسط شرکت‌های HUAWEI  و INTERNET WORK PATHپیش برده می‌شود. هزینه مجموعی این برنامه برای 9 ماه حدود ۵۸۰ هزار دالر امریکایی می‌باشد.

علاوه براین، قرار است این دوره‌های آموزشی الی ختم سال 2017 میلادی ادامه یابد و در مجموع به تعداد 1880 نفر در عرصه‌های نامبرده تحت آموزش قرار گیرند.

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر