برنامه توزیع پاسپورت برای شهروندان از طریق پُست وثبت نام آنلاین متقاضیان آغاز شد

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

درنشست خبری مشترک وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی و وزارت امور داخله که به روز پنجشنبه 24جدی 1394 در ریاست پاسپورت وزارت امورداخله برگزارگردید، تفاهمنامه آغاز روند توزیع پاسپورت‌های الکترونیک از طریق پست و ثبت نام آنلاین متقاضیان، در حضورداشت محترم داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بین وزارت‌های مخابرات وتکنالوژی معلوماتی، امورداخله و ریاست د افغانستان بانک به امضا رسید.

محترم داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این نشست طی سخنانش، تامین وگسترش حکومتداری خوب را یکی ازاهداف اساسی حکومت وحدت ملی خوانده افزود«وظیفه حکومت فراهم کردن خدمات برای شهروندان است.» وی افزود: «این روندگام مهم درارائه خدمات بهتراست وتاکید کردکه باید ریاست پاسپورت با پیش گیری سیستم جدید وگذشته رضایت مردم را به دست آورد.»

رییس اجراییه بیان داشت که «حکومتداری الکترونیک برای ایجاد سهولت وشفافیت امراساسی است» وی افزود: «در این اواخر یک سلسله طرح‌هایی از طرف وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی روی دست گرفته شده که بدون شک، برای تقویت حکومتداری، ایجاد شفافیت، رفع بیکاری و بهبود امور اجرایی ادارات مفید می‌باشد.»

آقای عبدالله از ابتکارات وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی تشکری نموده و گفت که روی سیستم‌های MIS و GIS در کشور باید کار صورت بگیرد. او همچنان وارد کردن مضامین پستی را در نصاب تحصیلی انستیتوت تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی یک گام اساسی برای رشد خدمات پستی و رونق آن دانست.

محترم عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی آغاز این روند را نمونه‌ای از همکاری بین نهاد های حکومتی خواند که ثمره اش به مردم می‌رسد. وی بیان نمود که «استراتیژی حکومتداری الکترونیک یک کار10 ساله است که گام نخست آن امروز بصورت عملی آغاز می‌شود.» به گفته‌ی وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی مشکلات وچالش‌های در زمینه تطبیق حکومتداری الکترونیک وجود دارد ولی نمی شود تا رفع شدن تمام آنهاصبرکرد. وزیرمخابرات کشورتصریح نمود:«اهمیت سیستم توزیع پاسپورت از طریق پست و ثبت نام آنلاین متقاضیان در این است که سرگردانی مردم کم می‌شود و هزینه های جانبی کاهش میابد.»

آقای وحیدی همچنان بیان داشت که این وزارت در راستای تهیه خدمات انترنت بصورت خوب تلاش‌های کرده و در نظردارد تا با استفاده از زیربناهای مخابراتی در زمینه ترویج حکومتداری الکترونیک کارگرفته ‌شود. وزیرمخابرات ابراز داشت که این وزارت می تواند با وزرات مالیه کشور نیزدرزمینه جمع آروری عواید همکاری نماید.

نورالحق علومی وزیر امورداخله کشور نیز در سخنانش گفت:«توزیع پاسپورت از طریق پست و ثبت نام آنلاین متقاضیان پاسپورت در همکاری سه نهاد(وزارت های امورداخله، مخابرات وتکنالوژی معلوماتی و بانک مرکزی) ایجاد شده تا برای شهروندان سهولت ایجاد شود.»  وی اضافه نمود که وزارت امور داخله درکنار مسوولیت اصلی خود در توزیع پاسپورت از طریق پست نیز گام می‌وردارد.

پاسوال سیدعمر صبور رییس اداره پاسپورت در صحبت‌های خود گفت که سیستم جدید در سال 1392 جاگزین سیستم قبل شده و تاکنون 9صدهزار قطعه پاسپورت الکترونیک برای شهروندان توزیع گردیده. او افزود ما روزانه قابلیت توزیع 2000 قطعه پاسپورت را درمرکز و 1000 قطعه را در تمام ولایات داریم.

رییس اداره پاسپورت بیان داشت: «طرح ثبت نام آنلاین و توزیع آن از طریق پست برای هموطنان ما در زمینه کمک می کند تا بدون ضاع وقت و سرگردانی دارای پاسپورت شوند.»

درهمین حال وزیرمخابرات ورئیس عمومی پاسپورت وزارت داخله می‌گویند، نبود برق وانترنت وعدم دسترسی بیشترمردم به خدمات کمپیوتر وانترنت ازمشکلات عمده این روند خواهد بود، امادرجریان برنامه آزمایشی مشکلات آن شناسائی و به حل آنها اقدام خواهد شد.

این روند شکلی است که درابتدا متقاضی به شکل آنلاین فورمه درخوراستی پاسپورت راخانه پری می‌کند وبعد این درخواست ازسوی کارمندان ریاست پاسپورت دریافت شده همه کارهای ابتدائی انجام میشوند ودرنهایت  متقاضی با دریافت کودنمبری به د افغانستان بانک میرود وپول معینه پاسپورت را تحویل میکند وتا چند روزدیگر،با فیس 200 افغانی درکابل و500 افغانی درولایات پاسپورت فردمتذکره توسط خدمات پستی به پشت دروازه خواهد رسید.

 

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر