امضاء تفاهمنامه‌های همکاری بین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت تحصیلات عالی

naweed_admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۷ - ۱۱:۰
تفاهمنامه وزارت مخابرات

محترم مولوی الحاج نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با محترم مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی ملاقات نمود.

طی این دیدار چهار تفاهم‌نامه‌ همکاری بین وزارت‌ مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت تحصیلات عالی به هدف ایجاد تسهیلات در بخش آموزشی و تحصیلی امضا شد. که بر اساس آن، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، سیستم‌های عصری را در وزارت تحصیلات عالی برای محصلین پوهنتون‌های دولتی و خصوصی، ترفیع، ارتقاء،  تألیف و ترجمه ایجاد خواهد کرد.

این تفاهمنامه همکاری توسط محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و محترم مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی به امضاء رسید. 

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، وزارت تحصیلات عالی را یکی از وزارت‌های کلیدی و مهم کشور خواند که نقش مهم و حیاتی در آموزش و تربیت جوانان بازی می‌کند و همچنین افراد متخصص و علمی را به جامعه معرفی می‌کند.

محترم نجیب الله حیات حقانی با توجه به نیازهای جوامع در عصر حاضر گفت که نهادهای تعلیمی و تحصیلی باید به تکنالوژی معاصر مجهز شوند که با آن در امور وزارت سرعت به وجود آمده و تسهیلات لازم ایجاد می‌گردد و محصلین می‌توانند از مناطق خویش به اسناد تحصیلی خود دسترسی داشته باشند.

محترم مولوی حافظ محمد حامد حسیب معین وزارت تحصیلات عالی از کارکردهای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در زمینه حکومتداری دیجیتلی که توانسته است برای بسیاری بخش‌های مهم سیستم‌های مؤثر ایجاد کند، ابراز خرسندی کرد.

وی افزود که پس از امضای تفاهم نامه‌ها تسهیلات لازم در زمینه‌های تألیف و ترجمه، ترفیع و ارتقاء در پوهنتون‌های دولتی و خصوصی کشور فراهم خواهد شد و همچنین این امر سبب می‌گردد تا امور را با شفافیت انجام داده و بتوانیم در وقت کم برای تعداد زیاد مردم خدمات مؤثر ارائه نمایم.

ریاست عمومی سیستم سازی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی مسوولیت توسعه سیستم‌ها را برای کلیه ادارات دولتی در سطح کشور بر عهده دارد که تاکنون ۲۳ سیستم مختلف را برای بسیاری از ادارات دولتی کشور ساخته است و همچنین نیازمندی تمامی ادارات دولتی برای سیستم را ارزیابی کرده تا مشخص شود چه تعداد سیستم باید در کشور ایجاد گردد.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

معرفی رییس و آمر جدیدالتقرر ریاست امور حقوقی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به کارمندان این وزارت

بنابه پیشنهاد مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و حکم منظوری مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، دو تن از کادرهای ورزیده...

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۶:۲۹
Background image

دیدار وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین ولایت لغمان

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تعداد بزرگان و متنفذین مردم ولایت لغمان...

بازگشت به خبر