افتتاح برنامه خود کار آگهی‌دهی در مورد بیماری کرونا

naweed_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۵/۵ - ۱۸:۰
وزارت صحت عامه

برنامه خودکار آگاهی‌دهی در مورد بیماری کرونا امروز(یکشنبه، ۵ اسد) با حضور نامزد وزیران تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس و صحت عامه و مسوولان بخش‌های مربوط هردو وزارت، رسماً افتتاح و رونمایی شد. وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس اخیراً در هماهنگی با وزارت محترم صحت عامه و همکاری تخنیکی شرکت فیسبوک به منظور مبارزه از جلوگیری شیوع بیشتر بیماری ناشی از ویروس کرونا (کوید ۱۹)، برنامه خودکار آگهی دهی را از طریق مسنجر صفحه رسمی فیسبوک وزارت صحت عامه، راه اندازی کرده است.

محترم محمد فهیم هاشمی در صحبت‌هایش در این نشست، راه‌اندازی این برنامه را برای آگاهی‌دهی لحظه به لحظه از مسائل مرتبط با کرونا و در نهایت حفظ جان و زندگی مردم، مهم توصیف کرد.

آقای هاشمی با اشاره به اهمیت و نقش تکنالوژی معلوماتی در توسعه و رفاه جوامع امروز، از طرح‌ها و برنامه‌های بیشتر در این مورد یاد کرد.

برنامه خود کار آگهی دهی پیام رسان فیسبوک (Facebook Messenger Bot) به ابتکار شرکت فیسبوک تا کنون در۲۰ کشور دنیا راه اندازی شده و جای افتخار است که افغانستان نیز در میان کشورهای پیشگام در این زمینه قرار گرفته است. این برنامه در مواردی چون علایم بیماری، توصیه های بهداشتی و آمار ابتلا به سطح و سوالات متداول به چهار زبان انگلیسی، پشتو، فارسی و ازبیکی معلومات مفصل ارائه می نماید.

در حال حاضر تعداد مشترکین/ کاربران پیام رسان فیسبوک در افغانستان به ۳ میلیون می رسد، از اینرو به عنوان یکی از پنجره های پیام رسانی حایز اهمیت می باشد.

شما می توانید برای استفاده از این برنامه به مسنجر صفحه رسمی فیسبوک وزارت محترم صحت عامه مراجعه نمائید. https://www.facebook.com/af.moph/

تازه ترین خبر

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۰:۱۰
Background image

کارکرد و فعالیت‌های ادارات ملکی ولایت پکتیا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت

کارکرد و فعالیت‌های ادارات ملکی ولایت پکتیا توسط کمیته مشترک پنج نفره ولایت پکتیا مورد بررسی...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۸:۴۶
Background image

اتصال پنج سایت مخابراتی به فایبرنوری در گردیز مرکز ولایت پکتیا

بر اساس هدایت مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به هدف گسترش فایبرنوری در نتیجه تلاش‌های ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پکتیا، پنج سایت مخابراتی...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۸:۱۴
Background image

برگزاری جلسه هماهنگی بین ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز و شرکت‌های مخابراتی

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز طی جلسه‌ای، با مسوولان ولایتی اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) و شرکت‌های مخابراتی...

بازگشت به خبر