از روز جهانی مخابرات و جامعه معلوماتی با "شعار تسریع تحول دیجیتالی و ارایه خدمات موثر برای شهروندان" گرامی‌داشت شد

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ - ۸:۲۲
ارگ ریاست جمهوری

در این مراسم که در قصر چارچنار در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، جلالتمآب محمد اشرف غنی رییس جمهوری، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محترم معصومه خاوری وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، نمایندگان ادارات سکتوری، اعضای کابینه، اعضای مجلسین شورای ملی، استادان و متخصصان عرصه تکنالوژی حضور داشتند.

رییس جمهور محمد اشرف غنی در سخنانش ضمن تبریکى روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، نقش تکنالوژی در عرصه‌های مختلف از جمله حكومت‌داری را مهم خواند و روی دیجیتل سازی ادارات تاکید و تصریح کرد که بدون دیجیتال سازی، شفافیت لازم به میان نخواهد آمد.

محمد اشرف غنی

رئیس جمهور ضمن یادآوری از پیشرفت‌های چشمگیر در سکتور مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، کمبود ظرفیت‌ تخنیکی و تخصصی در این سکتور را یک چالش عمده خواند و از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی خواست استخدام کادرهای متخصص در عرصه تکنالوژی معلوماتی را در اولویت کاری خویش قرار دهد.

معصومه خاوری وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز در صحبت هایش در این مراسم، ضمن قدردانی از حمایت های همیشگی جلالتمآب رییس جمهور کشور، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی را به مردم افغانستان بخصوص متخصصان سکتور آی.سی.تی تبریک گفته و هدف اصلی تجلیل از این روز را برجسته کردن اهمیت ارتباطات و نحوه انتقال معلومات به سراسر جهان عنوان نمود.

بانو خاوری رسیدن به افغانستان دیجیتالی را یکی از اهداف عمده وزارت مخابرات دانسته و بر ادامه تلاش¬های این وزارت برای نایل شدن به این هدف تاکید نمود.

معصومه خاوری

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزود که این وزارت برنامه‌های متعددی را به منظور افزایش سواد دیجیتلی و ترویج استفاده از تکنالوژی معلوماتی در سطوح مختلف جوامع روی دست دارد. وی با توجه به ضرورت مارکیت و کمبود نیروی انسانی متخصص در این سکتور، خواستار راهکارهایی برای ترغیب و جذب نیروی تخنیکی جوان، متخصص و تحصیل یافته در پوهنتون های معتبر جهان شد.

خانم خاوری، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را یکی از ادارات مهم و تخصصی در حوزه‌ی تکنالوژی و فناوری یاد کرد که بخش مهمی از مأموریت‌های آن، ‏بسترسازی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان با استفاده از تکنالوژی است. وی تصریح کرد که توسعه فناوری‌ها می‌تواند باعث ایجاد شفافیت، جلوگیری از فسادهای کلان اداری و مالی، و همچنین باعث کاهش سطح جرایم مسلحانه، سرقت‌ها، ‏فعالیت گروه‌های مسلح و ... شود‎.

وزیر مخابرات همچنین در مورد پيشرفت‌های سکتور تكنالوژی معلوماتی طی سالهای اخیر توضيحات ارايه نموده گفت، تكنالوژی معلوماتی به تدريج نوعيت ارتباطات را تغيير شكل داده و همزمان فرصت های زندگی بهتر را مهيا ساخته است.

در اخیر بانو خاوری خواستار حمایت و توجه بیشتر مقام ریاست جمهوری از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی شد.

در این برنامه معاون اول ریاست جمهوری، توفیق پوپل رییس ساینس و نوآوری وزارت مخابرات و زهرا عظیمی به نمایندگی از فارغ‌التحصیلان رشته تکنالوژی از پوهنتون برلین نیز صحبت و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

قابل یادآوری است که از 17 می روز «جهانی مخابرات و جامعه معلوماتی» همه ساله از طرف کشور های عضو (ITU) در سراسر جهان تجلیل می‌گردد و امسال از این روز با شعار "تسریع تحول دیجیتالی در شرایط دشوار" تجلیل به عمل آمد.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۳۸
Background image

دیدار معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان با رئیس عمومی اداره اترا

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با محترم مولوی سید برات شاه آغا ندیم رئیس عمومی اداره اترا وزارت مخابرات و...

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۵
Background image

برگزاری جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی

جلسه هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به ریاست محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی سرپرست این وزارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۶:۱۰
Background image

ارزیابی فیلترشدن ویب سایت‌های غیر اخلاقی مربوط به شرکت‌های مخابراتی در ولایت کابل

مسدود شدن اپلیکیشن‌های انترنتی غیر اخلاقی و سایت‌های انترنتی غیر اخلاقی شرکت‌های مخابراتی...

بازگشت به خبر