از روز جهانی مخابرات و تکنالوجی معلوماتی تجلیل به عمل آمد

superadmin
پنجشنبه ۱۳۴۸/۱۰/۱۱ - ۵:۳

17 می روز جهانی مخابرات و جامعه معلوماتی  چهارشنبه مورخ 27 ثور 1391 از طرف هیئت رهبری وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، اعضای ولسی جرگه ، اراکین بلند رتبه دولتی،  مسولان شرکت های مخابراتی و مهمانان داخلی وخارجی در هوتل انترکانتیننتال تجلیل گردید.

 نخست محترم وهاب الدین سادات معین مالی و اداری وزارت مخابرات وتکنالوجی معلوماتی به مهمانان خوش آمدید گفته و درباره اهمیت روزجهانی مخابرات چنین فرمود: ارتباطات در تمامی عرصه ها چون پیشرفت اقتصادی، تجارت، معارف، تحصیلات عالی، صحت ودیگر عرصه های زنده گی امروزه یک امر مهم و ارزنده تلقی میگردد.

وی افزود ما با وزارت های محترم معارف، تحصیلات، صحت عامه همکاری های خویش را آغازنموده ایم تا به ایجاد سیستم تکنالوجی معلوماتی که ایشان به آن ضرورت دارند آماده سازیم و از سهولت های که تکنالوجی دارد از ان مستفید شوند.

سپس انجنیر بریالی حسام معین تخنیکی و سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی بیانیه خویش را به مناسبت روز جهانی مخابرات ایراد نموده وفرمودند: وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در راستای بر آورده شدن اهداف جهانی جامعه معلوماتی طی سال 1390 اقدامات لازم را انجام داده است مانند عرضه خدمات تیلفون به 85 فیصد اتباع کشور، جلب سرمایه گذاری 1.7 ملیارد دالر امریکایی درسکتور مخابرات، توسعه شبکه فایبر نوری، بلند بردن کیفیت مخابراتی، رشد خدمات انترنتی، صدور جواز 3G به شرکت اتصالات .

وی گفت چیزیکه باعث رشد اقتصادی و اجتماعی در جهان گردید عبارت از ICT و تلاش های جهانی درین عرصه است، جامعه معلوماتی وتکنالوجی اقتصاد های روبه انکشاف را پیشرفته میسازد.

وی علاوه نمود که شعار امسال جامعه اطلاعاتی ومخابراتی(زنان بسوی تکنالوجی معلوماتی و مخابراتی) میباشد بناءً کمک ها وهمکاری های وزارت مخابرات که ایجاد یک مرکزمجهز تکنالوجی ومعلوماتی میباشد، به وزارت محترم امور زنان اختصاص یافته است.

بعدا پیام ویدیویی سکرتر جنران اتحادیه مخابراتی بین المللی(ITU) به اشتراکنندگان کنفرانس نشر گردید.

انجنیر صاحب خان به نمانیده گی ازکمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه سخنرانی نموده گفت: ما از تمام دستاورد های وزارت مخابرات که در ده سال اخیر برای ملت افغان انجام داده است خوش هستیم و وبه تمام معنی در آیند نیز از اینها پشتبانی خواهیم نمود.

وی به مسولان شرکت های مخابراتی گفت تا برای پیشرفت و اوردن سهولت ها به مردم در قیمت های مخابراتی کاهش بیاورند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ محترم مبارز راشدی  که در این کنفرانس اشتراکرده بود گفت امروز عصر تکنالوجی میباشد ما از وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی تشکر میکنیم که همیشه ما را در کار های رسانه ها کمک بی درنک کرده است و اگر کمک وزارت محترم مخابرات نمی بود ما در عرصه رسانه ها به این اندازه پیشرفت نمیکردیم.

سپس نمانیدگان شرکت های افغان بیسیم، اتصالات، روشن و رییس افغان تیلی کام به نوبت در مورد اهمیت مخابرات و روز جهانی مخابرات و جامعه معلوماتی سخنرانی نمودند.

 17 می روز جهانی مخابرات همه ساله از طرف کشور های عضو(  ITU  ) یا جامعه معلوماتی و تکنالوجی در سرار جهان تجلیل میگردد.

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۳:۷
Background image

نظارت از مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت هلمند

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هلمند از مراکز خدماتی مشتریان شرکت‌های مخابراتی در این ولایت بررسی و نظارت...

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

گسترش خدمات شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

با هدايت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تلاش رياست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولايت پروان، ۶ سايت مخابراتی در مرکز و ولسوالی‌ها...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۴۲
Background image

دیدار رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون ولایت کندز

رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت کندز با استادان پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون این ولایت دیدار کرده  و در مورد ارتقا...

بازگشت به خبر