نشست بین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و مسئولان بخش تکنالوژی چندین وزارت و ادارات به هدف هماهنگی سیستم ها برگزار شد

naweed_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۰ - ۱۶:۵۷
وزارت مخابرات

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به رهبری محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به منظور ایجاد هماهنگی بین ادارات دولتی در افغانستان با مسوولان تکنالوژی معلوماتی بسیاری از ادارات دولتی نشستی برگزار کرد.

در این نشست محترم الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که تکنالوژی نیاز عصر حاضر می باشد و دیجیتالی شدن در سطح حکومت ها را که منجر به شفافیت کار و تکمیل به موقع امور می شود امری ضروری دانست.

محترم وزیر مخابرات اظهار نمود که هماهنگی و یکپارچگی سیستم ها در شرایط کنونی کشور امر ضروری می باشد وی علاوه کرد که  اگر در این زمینه هماهنگی وجود نداشته باشد، احتمال از بین رفتن معلومات و بسیاری مشکلات دیگر وجود دارد، در صورتی که همه سیستم ها از طریق یک آدرس منسجم و هماهنگ نگه داشته شوند، بک آپ، ذخیره سازی و نگهداری به طور بهتر صورت می پذیرد و همچنین مشکلات تخنیکی آنها در اسرع وقت حل می شود که بر اساس آن از یک طرف از تاخیر در امور جلوگیری می شود و از طرفی می توانیم کار را از آدرس وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با مصرف بسیار کم انجام دهیم.

قابل ذکر است که در این نشست لایحه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس آن تمامی ادارات دولتی در افغانستان موظفند با هماهنگی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی سیستم ها را توسعه دهند و یا بسازند.

همچنین قابل یاد آوری است که مسؤولان ریاست آی تی وزارت مخابرات، معلومات کامل را در این خصوص به اشتراک کنندگان ارائه کردند که مسؤولان ریاست های تکنالوژی معلوماتی ادارات دولتی، نیازمندی های خود را برای ایجاد سیستم ها با وزارت مخابرات شریک خواهند ساخت، که مطابق آن در سیستم سازی به آنها همکاری صورت میگیرد.

الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به تمام سوالات مطرح شده در رابطه با این لایحه پاسخ داد.

مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان

اشتراک کنندگان نشست، این اقدام را برای امنیت دیتا و اطلاعات در افغانستان و همچنین حل به موقع مشکلات تخنیکی و جلوگیری از مصارف زیاد ضروری دانستند و آن را بزرگ ترین دستاورد امارت اسلامی افغانستان خوانده که می تواند در کار کارمندان دولت و ارایه خدمت به مردم را در کشور تسهیل کند.

لایحه ای که تاکنون در بخش سیستم سازی قابل اجرا بوده و تمامی سیستم ها بر اساس آن برای ادارات دولتی ساخته شده است توسط مدیر سیستم سازی وزارت مخابرات محترم آرمین رییس سیستم سازی این وزارت برای حاضرین قرائت شد و به منظور غنی سازی بیشتر، مسئولان ادارات دولتی موظف شدند تا نظرات و پیشنهادات خود را جهت اصلاح و تعدیل در جلسه بعدی به اشتراک بگذارند.

وزیر آرمین

ریاست سیستم سازی وزارت مخابرات توسط حاکم وقت از چارچوب وزارت مخابرات  جدا و به اداره ملی احصائیه منتقل شده بود و تمام امور سیستم سازی کشور از همان ادرس انجام می شد که با روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی افغانستان، بر اساس فیصله شورای وزیران، ریاست سیستم سازی از اداره محترم احصائیه به وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی انتقال یافت و در چهارچوب این وزارت به فعالیت خود ادامه میدهد که وظیفه آن ساخت و دیجیتالی کردن سیستم ها در اکثر نقاط کشور است.

در حال حاضر کارمندان این ریاست در بسیاری از ارگان های دولتی مشغول ساخت سیستم ها می باشند.

 

تازه ترین خبر

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۴۷
Background image

ریاست معادن ولایت پکتیکا به فایبرنوری وصل می‌گردد

بر اساس هدایت مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، وصل ریاست معادن ولایت پکتیکا به فایبرنوری طی مراسمی...

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۳۶
Background image

افتتاح مرکز خدمات مشتریان شرکت مخابراتی افغان بیسیم در مرکز ولایت لوگر

شرکت مخابراتی افغان بیسیم به اساس پلان‌های توسعه‌ای خویش مرکز خدمات مشتریان را که مجهز با تمام امکانات...

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۶:۳
Background image

بررسی و نظارت از فعالیت‌ مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی در ولایت پروان

ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت پروان با همکاری تیم تخنیکي مشترک، فعالیت‌‌ مراکز خدمات مشتریان شرکت‌های مخابراتی را...

بازگشت به خبر