معید یوسف مشاور شورای امنیت ملی پاکستان و هیأت بلندپایه همراهش با مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و رهبری این وزارت دیدار کردند

naweed_admin
دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۹:۲۳
وزارت مخابرات

در این نشست وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی کشور و مشاور شورای امنیت ملی پاکستان در مورد موضوعات مربوط به تکنالوژی، روابط دوجانبه و همکاری‌های متقابل بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این دیدار گفت که در سال‌های اخیر هیچ کشوری در تأمین مالی و ایجاد پروژه‌های زیربنایی به افغانستان کمک نکرده است، جامعه جهانی و همسایه‌های ما باید در ایجاد زیرساخت‌ها همکاری نمایند.

مولوی نجیب الله حقانی

وزیر مخابرات همچنین به جانب پاکستانی گفت که اگر پاکستان برای اتصال کیبل فیبرنوری آمادگی نشان دهد، برای هر دو کشور مفید خواهد بود و پاکستان می‌تواند از این مسیر به اروپا ترانزیت داشته باشد و آسیای جنوبی از نظر ترانزیت اینترنتی به آسیای مرکزی از جمله پاکستان وصل خواهد شد.

محترم مولوی نجیب الله حقانی همچنین از این هیأت خواست تا از اختلال در فریکانس‌ها در افغانستان جلوگیری بعمل آورند تا افغانستان بتواند فریکانس‌های خود را به درستی مدیریت کرده و از آن عواید جمع آوری کند.

محترم مولوی نجیب الله حقانی از هیأت پاکستانی خواست تا دارک فیبر را بمنظور ارایه خدمات اینترنتی با کیفیت در افغانستان به افغانستان اجاره دهد تا افغانستان بتواند به کیبل زیردریایی دسترسی پیدا کند که با دسترسی به آن، افغانستان می‌تواند به اینترنت بین‌المللی متصل شود، قیمت‌ها را کاهش و کیفیت را بهبود بخشد.

نجیب الله حقانی وزیر مخابرات

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی یادآور گردید که با وجود اینکه پاکستان به کیبل زیردریایی دسترسی دارد، اما اینترنت را به قیمت بالاتر از آسیای میانه به افغانستان می‌فروشد.

اگر پاکستان قیمت‌ها را کاهش دهد، می‌توانیم از پاکستان و سایر کشورها اینترنت دریافت کنیم، اما اگر قیمت‌ها بلند باشند، ما باید خدمات اینترنتی ارزان قیمت را از سایر کشورها بدست بیاوریم.

به همین ترتیب در مورد ایجاد تسهیلات افغان پُست برای انتقال خدمات پُستی از طریق پاکستان تذکر بعمل آمد.

در این نشست طرف پاکستانی اطمینان داد که نخست وزیر آن کشور گفته است که پاکستان می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به افغانستان کمک کند.

مشاور شورای امنیت ملی پاکستان

هیأت پاکستانی اظهار داشت که در زمینه‌های تکنالوژی معلوماتی، ظرفیت‌سازی، استماع شکایات و سایر زمینه‌ها آماده همکاری با افغانستان است.

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در پاسخ به طرف پاکستانی گفت که پس از بررسی در مورد میزان مفید بودن این پیشنهادات تصمیم‌گیری خواهد شد.

در پایان تصمیم بر آن شد تا یک تیم تخنیکی مشترک تشکیل دهند تا در آینده در مورد موضوعات مرتبط گفتگو صورت گیرد.

تازه ترین خبر

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ - ۱۵:۵۷
Background image

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با سفیر چین در کابل ملاقات کرد

محترم الحاج مولوی نجیب الله حیات حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با سفیر جمهوری خلق چین...

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ - ۱۴:۵۸
Background image

برگزاری جلسه هماهنگی بین ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت لوگر و شرکت‌های مخابراتی

رهبری ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت لوگر طی جلسه‌ای، با مسوولان ولایتی...

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۳:۲۶
Background image

پروژه اتصال قومندانی ولایت خوست به فایبرنوری افتتاح گردید

بر اساس هدایت مقام محترم وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، طی مراسمی پروژه وصل قومندانی ولایت خوست...

بازگشت به خبر